Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har aldrig fattat det här riktigt. Vad är skillnaden på en nationell täcling och en öppen? Är nationella tävlingar typ SM och NM? Eller jag fattar inte riktigt, kan nån förklara?
Öppen tävling är det som kommer efter lätt klass. (tex klubbtävling) Det är alltså öppna klasser - samma som tävlas på sm och vm-nivå. Domaren abehöver dock inte vara högt utbildade och du kan inte kvala till SM. Däremot kan du kvala till B och C-klass.
På regionala tävlingarär det högre krav på domarna. Alla grenar SKA vara med (ej obl på vanliga öppna). Du kan kvala till Sm från dem och tävlingen är ofta indelad i A, B och C-klass.
Nationella anordnas inte så många per år. Ännu högre domarkrav har jag för mig. Förutom det som gäller för regionala så anordnas inte C-klass om det inte anges i proppen. Tävlingen är dessutom grund för uttagning till Landslag. Tävlingen anses vara på nivå under SM.
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Hundavel & Ras
Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...