Bukefalos 28 år!

Nationella tävlingar i Strömsholm

B

Båbbe

Den första och största nyheten är att Avelsvisningarna nästa helg (tors-sön) är FLYTTADE TILL SÄTRABRUNN! Gissningsvis beror detta på att rakbanan "är rena beachvolley-planen" enligt en av våra mest kända ryttare... :angel: Det kördes mycket med vält (modell "lägga-asfalt") även på rundbanan. Undrar vad detta betyder för NM? Nåja verkar finnas gott om åkrar att tält på runt omkring banan iaf, men inte många stallplatser av permanent modell och servicen på plats var sådär idag. dåligt med plats att anslå resultat och annat var det också (dessa sattes upp på sidorna av sekretariatsvagnen)

Här är lite resultat från idag:

T2A-klass:
1. Louise Löfgren - Tindra
2. Nina Keskitalo - Brana
3. Carina Jylebäck - Thor

Nina hade MYCKET höga poäng fram till "lös-tygel" momentet. Där imponerade istället Louise mycket stort med helt lös tygel, "vanligt" bett och jag såg inte att hon tog i tyglarna en enda gång - hästen gick perfekt hela tiden!

T2A ungdom (reds samtidigt som vuxen)
1. Anna Karlsson - Funi
2. Emma Söderberg - Mjölnir

V1A:
1. Sigfus Sigfusson - Rafn
2. Nina Keskitalo - Brana
3. Madeleine Enander - Embla (från Ekhagen, visades på Margaretehof av Johan H och fick den helgens högsta bedömning)
4. Caroline Agerhill - Ljufur
5. Jexie Eriksson - Freydir
6. Jessica Rydin - Jöfur
7. Helene Blom - Soldan

F1A:
1. Styrmir Snorrason - Falki (jättetjusig skimmelhingst som visst reds på VM av Siggi nånting...)
2. Gummi Einarsson - Sproti
3. Johan Häggberg - Brynja
4. Carina Jylebäck - Thor
5. Ylva Hagander - Assa

Värt att notera är att Johans nya talang Brynja (fra Vorsabae? ej säker på stavningen, tog det bara på vad speakern sa - hon fanns inte med i programmet) slog Askur från Håkangården i uttagningen och därmed blev det Brynja som var med i finalen. Ett fint brunt sto som dock inte slår Askur i pass.

T1A:
1. Sigfus Sigfusson - Rafn (med poängen 8,22!, tror inte han fick mindre än 8,0 i någonting av någon enda domare!)
2. Johan Häggberg - Askur
3. Gummi Einarsson - Blaer (ganska nyimporterad svart hingst)
4. Ylva Hagander - Vepja
5. Jessica Rydin - Jöfur
6. Caroline Agerhill - Ljufur
7. Jexie Eriksson - Freydir

Kändes som giganternas kamp lite, fast Sigfus var rätt överlägsen! Man hoppas formen håller i sig över NM... :)För övrigt var detta den första islandshästgren som mina föräldrar såg! (den var näst sist på programmet och vi åkte efter den grenen) :D

Ok hockeyn har inte riktigt börjat än så jag tar resten också!

T2B:
1. Jacqueline Wahlström - Ösp
2. Katarina Söderlund - Kiljan
3. Frida Lindström - Ernir
4. Annika Jensfelt - Stelpa
Ungdoms 1:a: Martina Mannerstråle - Fjölnir

T1B:
1. Johan Häggberg - Brynja (mycket imponerande kort tölt, men inte lika bra ökad tölt än...)
2. Åsa karlsson - Njörvar
3. Frida Lindström - Viktor
Ann-Marie Röst kom inte till finalen.


V1B:
1. Marie Carlsson - Garpur
2. Carina Jylebäck - Ferill
3. Åsa Karlsson - Njörvar
3. Agneta Rolf - Grimaldur

V3A:
1. Rebecca Hermansson - Hrimnir
2. Alexander Nilsson - Fönix
3. Louise von Dardel - Lyfting

Charlotta Nevander - Frami låg bra till i finalen men verkade få strul med utrustningen i ökad tölt och slutade 6:a.

P3:
1. Jenny Gagnér - Hilmir
2. Jexie Eriksson - Gyllir
3. Fanny Melmblom - Alskaer
4. Jökull Gudmundsson - Litlastjarna (4-gångaren Hala-Stjarnas äldsta avkomma, e:Segull)

F1B:
1. Jenny Mukka - Kolskeggur (som var väldigt duktig på att stegra sig under prisutdelningen - men Jenny förblev oberörd och lugn!)
2. Jacqueline Wahlsström - Ösp
3. Louise Löfgren - Mentor
4. Pia PaulsenHawee - Ran (som är till salu)
5. Karin Mellin - Cedur

F3A:
1. Therese hartwig - Reykur
2. FAnny Melmblom - Alskaer (plats 1 och 2 avgjordes genom omridning, dommarna röstade för Terese på 1:a plats med 3-2)
3. Eyvindur Mandal-Hreggvidsson - Goa
4. Caspar Hegardt - Haleggur (från Oskarslund, hingsten)

PP1:
1. Johan Häggberg - Askur (poäng 8,46!)
2. Thorarinn Arnarsson - Bangsi
3. Gummi Einarsson - Sproti
4. Caspar Hegardt - Haleggur
5. Fanny Melmblom - Alskaer

P2:
1. Gummi Einarsson - Hersir
2. Caspar Hegardt - Haleggur
3. Jenny Gagnér - Hilmir

T3A vet jag tyvärr inget om. Åkte därifrån innan grenen reds.
 
TACK!!! :bow: :bow: :bow: För resultaten!
Är det 100% säkert att visningarna är flyttade??? Skall ju visa ett sto på dom visningarna och det är ju kul att veta vart men skall åka...

/Malin
 
Ingen orsak! :)

Ja det är 100% säkert! De sa det minst 10 ggr i högtalarna. Jag såg/hörde flera prata med Sigfus om det (han mfl satt precis bakom mig). Hörde även några som ringde Sätrabrunn för att boka sovplatser och så hörde jag som sagt en ganska känd ryttare/avelsvisare säga att "det går ju inte att visa hästar på en bana som är rena beachvolley-planen"

Jag kan förstår bjuda på B-final resultaten i T3A!

1. Karolina Rosqvist - Fursti
2. Louise von Dardel - Lyfting
3. Maja Söderlind - Djarfur
4. Johanna Gustafsson - Blundur
5. Emma Wahlstedt - Logi

Noterade dumt nog inte vilka som var med i A-finalen, men jag vet att Fanny Melmblom - Hrönn var ett av ekipagen (känner igen henne + häst efter 2 gemensamma kurser i vår).
 
Kolla in hemsidan: www.tolt.nu

Klicka på "Anläggningen" sedan "Om Företaget" och så på "Vägbeskrivning" så kommer det upp en utmärkt liten karta. Inte ens vimsiga jag körde vilse första gången jag åkte dit! ;)
 
Har du fått nån klarhet i var visningarna ska hållas från mer officiella källor än lilla jag? :confused:
 
Enligt "Nickis" som sköter SIF:s hemsida stämmer infot men h*n kan inte lägga ut detta på den officiella hemsidan pga datorhaveri förrän tisdag kväll. Sprid gärna nyheten till alla som är intresserade! ;)
 
jag mailade SIF igår och fick bekräftelse idag. För mej är det bättre med Sala än Strömsholm, då jag har kompis som bor nära...
Allt väl!

/Malin
 
Tack så mycket.. Tyvärr lär jag väl inte ta mig dit.. Har ingen bil. undrade mest eftersom en bekant ska visa 2 hästar..
 
Jag ska också dit på lördag har jag tänkt! Blir mitt livs första avelsvisning - vi kanske ses där? :confused:
 
Jaa! Vore buskul!
Borde vi byta tel-nr eller signalemente eller vad?!
 
Jag kommer åxå vara där hela helgen och vill åxå gärna träffa dej... Båbbe vet vem jag är så vi kanske kan sitta och snacka alla tre!

/Malin
 
Både Båbbe och du har pm, så ni har nån aning om vad ni kikar efter :) Det här blir extra roligt!
 
Ska oxå dit på lördagen, då min delägarhäst går upp för bedömning. :D

Beställer härmed fint väder, är det noterat ;) :D

// Selma
 
Spännande, vad är det för häst?

Jo, vädret har jag noterat och hoppas det inte blir som i dag!
 

Liknande trådar

B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 886
Senast: Båbbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Beta slagen mark
  • Måla på häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp