Nättäcke (svettäcke)

Problematisk

Trådstartare
Använder ni någonsin nättäcken? När isåfall? Hjälper de med att få hästen torr snabbare? Enskilt eller under annat täcke?
 
Jag har ett Mio skrim cooler och ja, hästen torkar mycket snabbare med det på :) Täcket suger liksom upp vattnet. Brukar inte ha det under andra täcken, då använder jag hellre ett ylletäcke eller ett täcke från Bucas med deras staydry(?)-fleece.
 
Jag kör också med bucas staydry svettäcken. I mitt tycke mycket bättre än de gamla nättäckena.
 
Jag personligen ser ingen större nytta med ett. 🙈
Kanske mot insekter en tävlingsdag eller så. Så har min kompis iaf. En har det för att skydda svansen i transporten(svansskydd funkar inte).

Mina hästar torkar absolut snabbast utan något alls.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: CFrisk
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
609
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: Cavallo
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp