Bukefalos 28 år!

Natures Harvest o Nature Diet

Lupin

Trådstartare
Jag läste om någon som ger det fodret på ett annat forum, men hittar inte så mycket info. I stort sett hittar jag bara en nätaffär som säljer det när jag googlar. Någon som vet mer om Natures Harvest, eller som ger det själv? Vilka erfarenheter har ni av det?

Sen såg jag i Häromis katalog att de säljer ett foder som heter Nature Diet, någon som vet mer om det?

Jag ger Bravo plus till min dvärgpudel i dagsläget, har gjort så sen jag köpte henne för drygt två månader sedan. Hon fyller tre år i september, så det är ingen valp. Hos förra ägaren fick hon allt möjligt, de bytte torrfoder så fort hon började äta mindre av det senaste och det var ofta! Utöver det fick hon matrester, som hon föredrog framför torrisarna. Väldigt blandad kost med andra ord. :D

Hon var aningen mager och omusklad när jag köpte henne, men fin i magen och det har hon varit hela tiden. Bravo + mycket motion har gjort att hon ökat på ett par hekto och fått fina muskler, men jag tycker att hon är matt i pälsen (trots en skvätt extra solrosolja varje dag + extra B-vitamin då och då) plus att jag inte är helt nöjd med kvaliteten på Bravo. Och så funderar vi på att köpa husvagn och då blir det svårt med fruset färskfoder.

Jag tyckte faktiskt hennes päls var blankare när jag köpte henne. Å andra sidan levde hon i skuggan i skogen då och i full sol i vår trädgård nu...hon är ju svart och jag tror solen har mattat pälsen rätt rejält (skiftar i brunt), så det kan ju vara det som felar helt enkelt.

Men som sagt, jag funderar på annat foder. Och det är en djungel där ute.... Jag är inte så förtjust i torrfoder och inte hunden heller. :D
 
Sv: Natures Harvest o Nature Diet

Jag har gett Nature's Harvest till min ena hund (lamm & ris-varianten), gav honom det dels för att han matvägrade och det var det enda jag fick i honom & dels för att jag tyckte han behövde gå upp i vikt.
Tyckte det fungerade bra i början men sen började han bajsa allt oftare och större mängder så jag funderade på om han verkligen kunde tillgodose sig det fodret (?), sen åkte han på en rejäl diarré och om det var pga. Nature's Harvesten vet jag inte men har inte vågat ge honom nåt mer av den sen dess.
Vet några som ger NH med gott resultat och en handfull som vanligtvis ger färskfoder men har det som "resemat". Jag själv tyckte det blev ganska dyrt i längden att ge NH och enligt många betalar man bara för en massa vatten, samt har man en större hund så får man ju ge mer...
Men det är ju en smaksak, jag ska börja ge färskfoder istället och ha Standardt (som han nu äter) när vi reser bort istället, kommer nog inte gå tillbaka och ge Nature's Harvest, även om jag nu har ca.10 förp. kvar...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 273
Senast: mackan
·
Katthälsa En kompis till mig köpte för några år sedan en katt från ett katthem. Katten är rejält överviktig och kompisen har gjort allt för att få...
Svar
5
· Visningar
1 714
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej allihopa! Nu sitter jag här med lite funderingar igen ;) Min hund Lassie tycker jag verkar ha fått sämre pälskvalitè än innan...
Svar
10
· Visningar
4 433
Senast: _Maria_
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 231
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp