Naturfärgat läder

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte beställa en tömkörningsgjord men har beslutsångest kring färgen. Den finns i ”ljusbrun”, alltså vad man kan kalla naturfärgad. Är lite rädd för att det lätt blir fettfläckar och att den kan bli fläckig efter regn :crazy: Vad har ni för erfarenheter?
 

Bifogade filer

  • B632CDA0-BCBE-4DC6-811F-8AB7ADEC2FCC.jpeg
    B632CDA0-BCBE-4DC6-811F-8AB7ADEC2FCC.jpeg
    10,3 KB · Visningar: 28
Tänkte beställa en tömkörningsgjord men har beslutsångest kring färgen. Den finns i ”ljusbrun”, alltså vad man kan kalla naturfärgad. Är lite rädd för att det lätt blir fettfläckar och att den kan bli fläckig efter regn :crazy: Vad har ni för erfarenheter?
Ofärgat läder håller och åldras snyggast, färgat läder blir mycket fortare fult tycker jag.

Du kan nog ha rätt i att det lättare blir fläckar men hellre det än färg som skavs av.
 
Tänkte beställa en tömkörningsgjord men har beslutsångest kring färgen. Den finns i ”ljusbrun”, alltså vad man kan kalla naturfärgad. Är lite rädd för att det lätt blir fettfläckar och att den kan bli fläckig efter regn :crazy: Vad har ni för erfarenheter?
Jag har en som är typ 10 år och jag tycker att den är jättesnygg!
Pyttelite ojämn i färgen men inga fett- eller regnfläckar.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Tänkte beställa en tömkörningsgjord men har beslutsångest kring färgen. Den finns i ”ljusbrun”, alltså vad man kan kalla naturfärgad. Är lite rädd för att det lätt blir fettfläckar och att den kan bli fläckig efter regn :crazy: Vad har ni för erfarenheter?
Jag har precis den och älskar den över allt annat. Den har mörknat en del och visst finns färgskiftningar men det är bara vackert. Den har inte fått några fula fläckar. Efter regn är den prickig men det försvinner när den torkar.
 
Min erfarenhet av ljust läder är att det brukar åldras snyggt om det är av bra kvalitet till att börja med och man inte låter det bli misskött eller torka ut för mycket. Det mörknar ofta en del men till en, enligt mig, snyggare färg.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 339
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp