Navelbråck?

pepp

Trådstartare
Är detta navelbråck eller bara en vanlig navel?
Och är det isåfall farligt?

Bild004.jpg

Det är alltså som en liten ärtformad kula ovanför snorren.

Lyckades inte få till nån vettigare bild.

Sv: Navelbråck?

Svårt att säga utifrån bilden och vinkeln... kan du inte ställa honom på bakbenen och be någon ta kort rakt framifrån så man får en lite bättre helhet, alternativt ta en bild från sidan om du kommer åt? :) Är det en valp eller en vuxen hund?

Ska försöka fixa senare idag! Han är 1 ½ år, han har haft den tidigare, men tycker nästan det har blivit större..

Det ser ut som ett litet bråck. Hundar har normalt ingen synlig navel, ärrvävnaden kan förstås variera lite i utseende men det ska inte puta ut eller vara direkt uppenbart synligt. Om bråckporten är öppen så kan bråcket bli större. Så länge det håller sig litet är det inte farligt. Faran är om bråcket skulle bli så stort att, i värsta fall, en bit tarm kan leta sig ut genom öppningen. Går kulan att trycka in?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 141
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
968
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
721
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår