Nay till Yay

Lyan

Trådstartare
Har du någon låt du inte alls gillade först men som sedan växt till sig och blivit riktigt bra?

Denna är ett jättebra exempel för mig. Första gången jag hörde den när den släpptes så blev jag sååå besviken för den är så annorlunda deras tidigare låtar men för varje gång jag lyssnat på den så har den bara blivit bättre och den är nu min favoritlåt med dem!
 
Ja, fast tvärtom - låtar jag älskade förut men INTE längre ... och den listan är lång. Inte minst på grund av texterna. John Denvers, som jag var nästan besatt av men som jag nu läser in massor av hemskheter i. Sorgligt nog.....

Sen uppskattar jag musik från 60/80-talet mer nu, eftersom man inte alls gör "bra" musik idag. Tyvärr.....
 
Ja, fast tvärtom - låtar jag älskade förut men INTE längre ... och den listan är lång. Inte minst på grund av texterna. John Denvers, som jag var nästan besatt av men som jag nu läser in massor av hemskheter i. Sorgligt nog.....

Sen uppskattar jag musik från 60/80-talet mer nu, eftersom man inte alls gör "bra" musik idag. Tyvärr.....
Vad med texterna är det som blir fel?

Jag hade en period där jag i princip bara lyssnade på Dir en grey för jag ville inte behöva bry mig om några texter (vilket var tur med tanke på vissa av deras texter). När jag inte behövde förstå texterna så blev rösten som ett instrument istället som jag kunde njuta av. Numera har jag så svårt att urskilja ljud ifrån varandra så det funkar ofta med engelska också. Det är dock störigt när jag vill höra texten. Svensk musik lyssnar jag nog bara på om det dyker upp någonstans utom min kontroll.

Vad är det som gör äldre musik bättre? Beast in black i mitt första inlägg brukar nästan alltid beskrivas som 80-tals synth/rock/metal fast bättre. De bildades 2015 så de är ju väldigt nya.
Jag har så extremt dålig koll på typ all musik jag inte lyssnar på 😅

Sorry för massa frågor
 
Vad med texterna är det som blir fel?

Jag hade en period där jag i princip bara lyssnade på Dir en grey för jag ville inte behöva bry mig om några texter (vilket var tur med tanke på vissa av deras texter). När jag inte behövde förstå texterna så blev rösten som ett instrument istället som jag kunde njuta av. Numera har jag så svårt att urskilja ljud ifrån varandra så det funkar ofta med engelska också. Det är dock störigt när jag vill höra texten. Svensk musik lyssnar jag nog bara på om det dyker upp någonstans utom min kontroll.

Vad är det som gör äldre musik bättre? Beast in black i mitt första inlägg brukar nästan alltid beskrivas som 80-tals synth/rock/metal fast bättre. De bildades 2015 så de är ju väldigt nya.
Jag har så extremt dålig koll på typ all musik jag inte lyssnar på 😅

Sorry för massa frågor
Det var kvinnoförakt som jag inte lagt märke till som ung. Tyvärr och kanske märkligt nog. Det finns ju gott om låt-texter som inte skulle skrivits idag (och andra som inte borde skrivits, inom rap-musiken inte minst...) men som accepterades förut.

Jag tycker (som @Shaggy skrev här ovan) att den nya musiken är väldigt kommersiell och saknar ofta konstnärlighet och djup. Sångtexterna är platta upprepningar och... ja. Allt känns ganska meningslöst.
 
Jag var inte alls imponerad av Queen som ung, tyckte deras låtar var allmänt dåliga, särskilt Bohemian Rhapsody (hädelse jag vet). Men när jag som äldre vuxen började lyssna igen så upptäckte jag hur vansinnigt bra de är.

Gillar också 'äldre' musik eftersom jag tycker modern musik är så, som någon redan sagt, plastig och auto-tune till förbannelse så man aldrig hör den faktiska låten/rösten. Dessutom är det i princip inga som sjunger live utan mimar. Jag är helt ok med att det inte är 100% perfekt utan gillar att det hörs att det är artisten som sjunger. Även om det skär sig ibland och blir falska toner.

Förr i världen (jag låter som en surtant) så fanns det också plats för olika musikinriktningar och att vissa artister/band fick tid på sig att bli bättre och hitta sin stil. Nu, om något inte slår direkt, så är det tack och adjö.
 
Det var kvinnoförakt som jag inte lagt märke till som ung. Tyvärr och kanske märkligt nog. Det finns ju gott om låt-texter som inte skulle skrivits idag (och andra som inte borde skrivits, inom rap-musiken inte minst...) men som accepterades förut.
Aha. Ja, sådana texter förstår jag att man inte vill stödja
 
Svarar er alla om ny musik.

Jag tycker att det verkar vara lättare än någonsin att hitta ny musik och att nå ut med sin musik. Siktar man på absoluta toppen så blir det ju naturligtvis svårt, men vem som helst kan starta en youtubekanal och jag har hittat så många bra band på det sättet! Pojkvännen hittade ett litet band på Spotify förra veckan som han nu lyssnar konstant på och har beställt merch för att stötta dem att bli större.

Däremot lyssnar jag oerhört lite på radio och är inte alls insatt i popvärlden, men av det lilla jag har koll på så kan jag tänka mig att det är precis så som ni skriver!
 
Jag ändrar mig om allt hela tiden känns det som, framförallt mode och kläder. Minns att det var väldigt populärt med en slags hårband när jag gick i mellanstadiet som såg ut som BH-band, tyckte först det var groteskt fult men ändrade mig snabbt när någon i Spice Girls hade det och då var det ett måste plötsligt 😂 Musik däremot ändrar jag mig sällan om.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 649
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 367
  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 073
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp