Neatsfoot oil

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har använt Fiebings Neatsfoot oil i ett antal år, det är suveränt att mjukgöra läder med.
Nu börjar mitt lager ta slut (köpte på mig ett gäng, för några år sen) och jag börjar söka efter en återförsäljare. Och inser att det finns fler märken som säljer Pure Neatsfoot oil. De jag har hittat hittills är Farnam, Sheps och Joseph Luddy samt NAF där det inte framgår om det är pure eller compound.

Jag undrar mest om det är någon skillnad mellan de olika märkena eller om det är samma olja med olika namn?
 
Jag har använt Fiebings Neatsfoot oil i ett antal år, det är suveränt att mjukgöra läder med.
Nu börjar mitt lager ta slut (köpte på mig ett gäng, för några år sen) och jag börjar söka efter en återförsäljare. Och inser att det finns fler märken som säljer Pure Neatsfoot oil. De jag har hittat hittills är Farnam, Sheps och Joseph Luddy samt NAF där det inte framgår om det är pure eller compound.

Jag undrar mest om det är någon skillnad mellan de olika märkena eller om det är samma olja med olika namn?
Jag har upplevt att så länge dom är sk pure så är det samma iaf.
 
Neatsfoot oil är en typ av olja, som tex rapsolja. Olja som görs på klövar. Mitt intryck är att det är samma olja under olika märken och lägger ingen vikt vid det när jag köper. Mitt krav är att den ska vara pure, dvs inte utblandad med en massa elände.
 
tack för era svar, då kan man kanske testa att köpa den billigaste...
//snålänning 😜
 

Liknande trådar

Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
213 888
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 860
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp