Neoprene benskydd!

Huntress

Trådstartare
Slänger in en fråga och hoppas på snabba svar... :D

Ska köpa nya benskydd i neoprene imorgon, alltså sådana "heltäckande", stötdämpande med kardborrband. Någon som har erfarenhet av olika märken och skulle vilja dela med sig?

Jag har provat de som finns på Hööks, Equiguard.
De som finns på Börjes (märke?)
Globus
Andra från Hööks, klarblå (finns inte i katalogen? Också Equiguard?)
Andra, märkeslösa

Är intresserade av de som ligger i prisklassen ca 500-600 för fyra, dvs ca 250-275 kr/par. Tror att alla ovanstående ligger däromkring (har inte så mycket koll :o)

Professionals Choice går därmed bort (hur gärna jag än velat!), är ju liiite dyrare...!

Så - snabba tips önskas!

Mvh Huntress

Ok, de svarta el. blå då eller? Från Hööks, 275:-/par?

Bifogar en bild på den sortens benskydd jag menar (inte just det här märket då :)) så att alla förstår mina luddiga förklaringar :D:
anatom.jpg

Mvh Huntress

Puttar upp lite... Ska köpa skydd senare idag, funderare på Event - någon som vet nåt om dom?

Mvh Huntress :)

Har köpt ett par vita Eventskydd, hoppas att dom passar! :)

Ska köpa två par till av någon annan sort - funderar på Hööks igen? :idea:

Mvh Huntress :)

Mina globus kostade då inte så lite per par, de var relativt dyra. Däremot var Protector skydden billigare.
Har bara positivit att säga om Globus skydden, det enda negativa är att min häst inte kan ha dem då de är för små.

Nej, du kanske har rätt, minns inte vad jag betalade för mina Globus skydd. Tycker dock att kardborren är lite kort...? :)

Protector - mer info?

Mvh Huntress

Min kardborre är det helt lagom längd på ;)

Om jag förstod det rätt så är det bara en billigare kopia på Prof. Choice, som jag självfallet hellre ville ha då till ponnyuslingen :angel: Priset var hälften.
Har funkat bra, han fick torrare ben när han gått med dem :) Finns på lillhästen.

Jag har Equiguard från hööks. Dom svarta.
Dom är bra förutom att sömmarna är lite dåliga, kardborren lossnar lätt men det är ju relativt lätt att laga.....

En i stallet har neopren skydd ifrån Eskadron, dom är superbra.

Jag har ett par svarta event skydd och är supernöjd med dem!

Jag funderade på att köpa sådana till min häst, men min veterinär varnade mig för just sådana.OM man inte sätter dem helt rätt och riktigt så kan de göra mer skada än nytta. Han tyckte jag skulle köpa vanliga benskydd istället, alt. linda benen :)

Jag har Protector till hästen, de har väldigt bra passform, är hållbara och gör sitt jobb. tyvärr vet jag inte vad de kostade, betalade inte dem själv.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 979
Senast: Salinero
·
Utrustning Japp! Unghästen har sedan tidigare skada ett överben på hasen på insidan av höger framben. När han rids har jag alltid mina...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka