Bukefalos 28 år!

Neoprene Boots

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Undrar hur neoprene boots funkar när det är snö?
Fastnar snön i dom? Vi har ju ganska mycket snö här i Jämtland ;)
Har avverkat boots på löpande band, har hittills använt vanliga gummiboots med kardborr knäppning. Men kardborrknäppningen brukar alltid pajja, eller så har pållen trampat upp en flik i själva gummit.

Nån som har nåt bra tips?
Vill helst slippa dom bootsen med gummi knäppning, eftersom fingarna ofta är lite frusna när man ridit...
 
Jag hade neoprene boots med plasthölje på ponnyn förra vintern, dom var rätt fräsiga med röd som botten samt röda och blåa sträck överallt :D Superbra om ponnyn skulle ta av sig dem, dom syntes. De hade även en plupp i karleden så att bootsen inte åkte runt och ponnyn kunde inte slita sönder knäppningen.
Har även haft neoprene boots från Event som har funkat jättebra, samma konstruktion osv men utan plasthöljet. Höll jättebra!
 
Jag har de från Börjes - jämt. Tkr de funkar på vintern oxå, har aldrig ramlat av iallafall. Sen kan de ju fastna lite snö/isklumpar på dem, men det har inte varit så mkt.
Det är ju inte värre än att du kan prova så får du se hur det funkar "där uppe" :D
 

Liknande trådar

Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: LuckyMe
·
Utrustning Pålle har fått kassa hovar i år igen såhär till sommaren, bättre än föregående år men ändock... Man trodde att det inte skulle vara...
Svar
16
· Visningar
3 758
Senast: ch791022
·
U
Utrustning hur funkar de att ha på boots i hagen? rädd för att de ska fastna snö/lera under dom..om de gör de lossnar de då tillslut? hur är...
2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Beemergirl
·
L
Utrustning tänkte köpa ett par boots att ha på pållan i vinter så att hon inte trampar sig med broddarna. Eftersom hon bara ska ha dem i hagen så...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: ia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp