Ner i vikt - hur snart syns det???

95johsv

Trådstartare
Satt och funderade på - hur snart efter att förändring har skett ser man att hästen går ner i vikt? Så att om man ser att hästen har minskat och inte vet varför, kan man då räkna ut när förändringen har skett???

*filosoferar lite*

/JS

Sv: Ner i vikt - hur snart syns det???

menar du i vikt?
Det är nog väldigt individuellt.
Finns speciella måttband som du kan mäta din häst med eller har du tillgång till spannmålsvåg är ju inte det dumt.
Fins en speciell formel för att räkna ut vikt som jag tyvärr inte har i huvet men finns säkert i någon bok:crazy:

Det beror på hästen. Min medryttarhäst, ett fullblod, tappar på en gång. När vi öppnade en ny hösilagebal var den väldigt fuktig o sessan blev lös i magen. Hon gick på tre dagar ner så att revbenen syntes... :( tyvärr går det inte lika fort åt andra hållet...

hej!

På min syns inte felaktig foderstat förrän hon fäller vårpälsen i början av (ca) februari, ibland senare.. Mycket frustrerande, då har hon ju gått hela vintern utan att det synts och ändå kämpat på som en ängel.../ Lavinia, som fortfarande fodrar upp pållan efter vintern, men som tycks ha det sämsta höt nånsin..

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Bamburine
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
655
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 598
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka