NervÖÖÖs!!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare LLOUIISEE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 911
L

LLOUIISEE

Hej, är det någon som har några tips om nervositet..
för jag blir så himlans nervös när jag går in på banan..
Jag kan rida fram och vara riktigt nöjd, men sen när jag kommer in för att rida själva programmet så rasar allt samman.. jag spänner mig och min ponny med.. vi låser varandra liksom ..
Någon som har några bra tips?:):idea:

Sv: NervÖÖÖs!!

HEJ
Jag har samma problem men jag försöker tänka att det bara är en träning för oss att rida dressyrprogram. Det hjälper ibalnd och oftast går det bättre i andra klassen när jag inte orkar vara nervös längre.

Jag var sjukt nervös förut men så åkte jag o tävlade en himla massa o då lade det sig. Jag brukar alltid tänka att bara jag inte blir diskad eller kommer sist så går det fint. O när det sen går bättre blir man jätteglad. Tänk positivt , tänk att det är bara du hästen o kanske din tränare där, resten finns inte. Lycka till.
/ C

Kan berätta att jag bara tävlat lite grann, träningstävling och klubbdressyr. Jag är mest nervös på framridningen och innan den men när jag kommer in på banan kopplar jag bort allt så det bara är jag och hästen :d Vet inte huur jag gör men det är skönt, jag ser iof alla tävlingar än så länge som träning och är nöjd om jag ligger runt 60% för det vet jag att vi klarar...

Tänk på att domarna som sitter där är vanliga åskådare :) och försök att inte titta på dem för mycket om det är det som gör dig nervös..

å du, om det inte går bra..skaka av dig det, det kommer fler tävlingar och ju mer du tävlar desto mer vana får du och blir förhoppningsvis mindre nervös... Men försök att fokusera på dig och hästen, det hjälper kanske lite ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jag blir mest nervös just innan jag ska in på banan, som mellan den andra hälsar på domaren i slutet och innan jag får startsignal. Då brukar jag bara tänka att programmet kommer alltid inne på banan. Sen brukar jag försöka tänka positivt (jag är väldigt negativ av mig så det går inte så bra men jag försöker iaf ;)) och rid bara som vanligt inne på banan, att du bara ska rida och göra ditt bästa.
Lycka till :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka