Neue Schule Verbindend

FruS

Trådstartare
Har någon erfarenhet av dessa bett?
Funderar på att prova ett till min valack med jättetunga.

Jag har ett Neue Shule turtle tactio till min dam med vad jag upplever trång mun och smalt käkben. Hon hatade tredelade bett innan detta men nu vägrar hon de två delade jag använde tidigare. Även med de bett hon tidigare haft som hon accepterat har hon varit krånglig i munnen men inte nu längre.
Jag är jättenöjd med det och hon likaså

Jag har ett Neue Shule turtle tactio till min dam med vad jag upplever trång mun och smalt käkben. Hon hatade tredelade bett innan detta men nu vägrar hon de två delade jag använde tidigare. Även med de bett hon tidigare haft som hon accepterat har hon varit krånglig i munnen men inte nu längre.
Jag är jättenöjd med det och hon likaså
Låter toppen! Skönt att ha hittat något som funkar så bra!

Jag har också ett med fasta ringar, tredelat. Min häst som sällan vill komma fram till bettet, trivs bra med detta och jag får ett sug i handen som underlättar.

Lite undrande över den upplyftande effekten betten sägs ha.
Ett vanlig bett fungerar inte så. Upplyftande effekt får man av stångbett samt ett bett som slår upp upp i gommen och ger smärta typ portbett/ sk tungfrihetsbett.

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 274
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 489
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår