Nevada bomlösa westernsadeln.

attempt

Trådstartare
BF-Sattel-Nevada-neu-kl.jpg

Vilka har en sådan här sadel och rider i?
För/nackdelar?
Är den lätt att sköta?

Jag vill veta allt, är rikitgt sugen på att köpa en sån.. :D

Sv: Nevada bomlösa westernsadeln.

Jag har aldrig provat eller ens sett en sådan sadel IRL, men ska på turridning imorgon (:bump: ) och kommer att sitta i en sådan sadel i två timmar, så jag kan återkomma om hur min bakdel mår efter det..! :D

Fördel

* Otroligt mjuk och bekväm

Nackdel

* Kräver pad
* Går ej att byta framvalv
* Har väldigt hårt bakvalv (kan iofs tas ut och fyllas med annat)

Jag har haft en och bytte upp mig till en Star Trekk western istället, har inte ångrat mig en sekund!!!! :love:

På de Nevadasadlar som finns nu på www.stallvra.com kan man byta framvalv mot ett bredare och lägre.
Det nya bakvalvet är av mjukt gummi.

Testat den lite i skritt och den kändes helt underbar att sitta i. Mjuk och man fick en bra sits

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 188
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?