New forest i Westernridning

westernriding

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av new forest inom westernridning?

Vore det en bra idé?
Vallinstinkt?

Någon som kan dessa hästraser?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191221_173705.jpg
    Screenshot_20191221_173705.jpg
    239,1 KB · Visningar: 80
Finns oändligt många grenar inom westernridning och beroende på vilka grenar och vilken nivå du vill rida kan en new forest passa utmärkt!

Vill du bara träna ko-grenar och kanske några prova-på/lätta klasser per år, så go for it.
Men vill du tävla (ko-klasser) för att nå högre nivåer rekommenderar jag en cutting-avlad quarterhäst
 
Finns oändligt många grenar inom westernridning och beroende på vilka grenar och vilken nivå du vill rida kan en new forest passa utmärkt!

Vill du bara träna ko-grenar och kanske några prova-på/lätta klasser per år, så go for it.
Men vill du tävla (ko-klasser) för att nå högre nivåer rekommenderar jag en cutting-avlad quarterhäst
Tack😃
 

Jag har måååånga vänner som tävlar d-, c, b nivå med alla möjliga raser!
Själv har jag tävlat led-klasser med en shettis/island korsning, ridklasser med fullblod och connemara osv... tom upp till sm-tävlingar är många vinster med andra raser än quarter i diverse ridgrenar!

Just ko-klasser på högre nivå är väl dominerat av quarterhästar men jag har vänner som tävlar på lägre nivå med andra raser också!

Go for it! :up::):love:
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Har någon importerat häst nyligen, efter den 1 februari 2023? Det verkar som om anläggningarna inte per automatik får "valid", utan...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 073
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp