Ngn som förstår?

gunhild

Trådstartare
Har beställt en ny hjälm från en brittisk sida och fick detta mail:

Due to company procedure, we are unable to guarantee the availability of the items placed on your recent order/quotation. Upon receiving a reply from yourself confirming the postal amount we are able to advise accordingly. I would be most grateful if you could reply advising of your requirements at your earliest convenience.

Ngn som fattar vad de vill att jag ska göra??? Fattar att de vill att jag bekräfta ngt men sen är jag lost... Ngn som är duktig på engelska. (detta är inte hela mailet, bara den delen jag inte förstod)

Sv: Ngn som förstår?

Såhär säger google översätt:

På grund av bolagets förfarande, kan vi inte garantera tillgängligheten av de föremål som placeras på din senaste beställning / offert. Vid mottagande av ett svar från dig själv bekräftar posten belopp som vi kan ge råd om detta. Jag vore mycket tacksam om ni kunde svara Rådgivning till dina krav så snabbt som möjligt.

Oj, det blev man inte mkt klokare av :) Undrar om de vill ha svar på att jag accepterar kostnaden för frakten??? Varför ska man vara så dålig på engelska för???

Så här tror jag att man kan tolka det. (Är något osäker på hur man ska översätta "postal amount")

"Pga företagets policy så kan vi inte garantera tillgängligheten hos de varor du har placerat i din senaste order. När vi får ett svar från dig som bekräftar fraktkostnaden kan vi rådgöra därefter. Jag vore väldigt tacksam om du kunde meddela oss angående dina krav så snabbt så möjligt."

Det låter som att de inte är säkra på om alla varorna du beställt kommer att komma in i deras sortiment igen och inte vet hur du vill lösa det med frakten, om de ska skicka övriga varor ändå och den restnoterade produkten separat (då blir det antagligen dubbel frakt plus en ev. tull?) eller om du vill vänta med samtliga varor tills de vet om det som restnoterats kommer att tas in i butiken igen.

Liknande trådar

IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 878
Äldre Jag hittade denna idag när jag loggade in på ett av mina mailkonton: "TAX RETURN FOR THE YEAR 2013-2014 RECALCULATION OF YOUR TAX...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: sthu
·
Utrustning Har en sadel till salu. Fick först ett helt normalt mail med begäran om mera bilder. Skrivet på engelska men inget onormalt. Sedan kom...
Svar
7
· Visningar
1 807
Senast: ZaNdRoRiA
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst... 2
Svar
23
· Visningar
4 357
Senast: Hailey09
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka