Bukefalos 28 år!

Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

H

Havannis

maueyf.jpg

b88ff83dfeac147987a9fa0570068c92_640_429.jpg

BILD; Jag & mitt fullblods sto Mayenne!

MItt fullblods sto är född 2004 hon heter Mayenne och hennes far heter Melmac och hehnes mor heter White Strings. Mayenne är en fd. gallopphäst och hon är nu snart 5år och är en ridhäst som jag tränar/tävlar i hoppning/dressyr.

Jag vill veta om ni har några syskon till henne? Är dom fd. galopphästar? Är dom ridhästar nu? Isådanafall berätta om dom, tävlass dom i ngn disciplin tex? Någon framgång som ridhäst?

Vill veta allt om hennes syskon speciellt om dom är ridhästar nu, så är jag himmla nyfiken att evta vad hon har för syskon och hur högt upp i klasserna t.ex dom gått. så nyfiken! (A)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

Hej jag har en lillasyster till din häst. :banana: Köpte henne på auktionen i höstas och håller på att ridas in. Marimba heter hon och hon löshoppas nu för Uno Boman och har efter 3e gången hoppat 1.15 hon är lite liten fortfarande och håller på och växer, tanken är att hon ska starta någon gång i höst på galoppen och kanske gå över på hinderlöp längre fram. Det finns en hel del avkommor efter Melmac som går och gått väldigt bra på hinder. Så hoppkapacitet finns det.
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

Va spännande:)
Jag har oxå en dotter till White Strings som är född 2005. Martha heter hon, och vi tränar på med hoppning o dressyr. Hoppas på några tävlingar i sommar/höst. Samt att vi har tänkt vara med på 4-årskvalitén!!!
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

bild0091.jpg


Hej.

Jag äger White Strings. :)

Har en avkomma efter henne somm föddes förra året efter halvblodshingsten Lambourghini, samt hon är dräktig och fölar den 10 juni.

080524_12531.jpg

Wild Rose


Har även en 3 åring efter Melmac men efter en annan mamma.

dramatikhopp4.jpg

Pretty Melodramatic xx - 2 år på bilden


Man kan läsa om dessa på min hemsida och även se bilder! Ni som har bilder på avkommor till White Strings får väldigt gärna maila till mig! Har flera av hennes avkommor redan på min hemsida. Skulle vilja veta vad de gör och vad deras styrkor är!

Tror inte man får sätta ut hemsideadress här, men stallet heter Stall tranquility
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

Hej!
Jag har precis köpt Mulder ( e. Melmac). Är född -98. Han har gått som galopphäst sen han var 2 till i februari förra året. Sen dess har han gått som ledhäst till Morbergs unghästar, och nu ska jag omskola honom till fälttävlan. Har redan varit med på en liten minihoppning och måste säga att hans psyke är fenomenalt!
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

grattis till Mulder! Blev lite förvånad över att han var såld, trodde han bara var "parkerad" ett tag i Sala tror jag det var?
Det var min hyresvärd som ägde honom innan och vad jag minns så är Mulder VÄLDANS speciell. Mycket temperament...
Men har du redan startat honom i hoppning så är ju det verkligen kul! När köpte du honom?
Jag vill gärna veta hur det går för honom, det är alltid roligt!
Har själv ett fbl sto som är efter Diahglyphard så är ju "besläktad" med Mulder. Han höll länge han Mulder... inom galoppen! :)
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

hej. Jag jobbar i ett stall på Angarn, en filial till Täby Galopp, där vi har haft ett antal Melmacavkommor, flera medd White Strings som mamma. Den första var Malf, kapabel, vann löp, men fick stora problem med ryggen.
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

hej. Jag jobbar i ett stall på Angarn, en filial till Täby Galopp, där vi har haft ett antal Melmacavkommor, flera med White Strings som mamma. Den första var Malf, kapabel, vann löp, men fick stora problem med ryggen. Nästa var Matcho en fux med väldigt trevlig attityd även om han var både stark och envis. Gick över allt när man red. Tyvärr så hade han fobi för startboxen,så han är nu ridhäst.
Sen hade vi ett sto,Massaya,som var liten tuff och kaxig. Lite för kort i rocken för galoppen,så hon är också ridhäst.
Marouf Stod hos Madeleine Smith på Täby,han hade också svårt med startboxarna men vann ett par häcklöp. Var han är nu är ovisst.
Just nu har vi Magnifik på 3år i stallet. Han är efter Bal de Signuer och White Strings. En flegmatisk,ganska lat herre.
Mulder hade vi under hela under hela hans karriär,de sista 7åren red jag honom i stort sett hela tiden. Vi litade på varandra till 110%.
Jag saknar honom väldigt.
G-B
 
Sv: Ngn som har hästar efter Melmac eller White Strings?

nu har White Strings även fått ett föl i år e:Cyrano de bergerac!

sany0084.jpg


sany0053.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp