Bukefalos 28 år!

Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Jag har inga aggressiva hundar så det kan jag inte heller svara på. Men jag tycker ju att om man tar fram hunden aggressivitet för att den ska prestera bra på träning/tävling då ska man på ngt sätt och kunna visa hunden att "nu är du ledig".

Hur vet jag inte, men det kanske man ska lära sig hos ngn tränare. Det finns ju många olika användningsområden för hund, inte alltid är de på helspänn utan vet när de kan koppla av.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Hur vet jag inte, men det kanske man ska lära sig hos ngn tränare. Det finns ju många olika användningsområden för hund, inte alltid är de på helspänn utan vet när de kan koppla av.

Ja håll hunden hemma!

Den behöver inte vara med i tid och tid det är nåt man får lära sig bland det första. Hunden behöver inte vara med allt o alla.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Har aldrig påsått ngt annat, eller???
Det vet jag inte. Det är dock ett återkommande argument att vilken hund som helst kan orsaka skadorna X och vilken hund som helst kan bli lika aggressiv som pitbullen Y.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Ja men tala då om för mig hur du skulle tala om att nu är vi inte på träning/tävling??? så nu får du inte agera. Jag vet det inte om man inte droga hunden. Det är ju just dessa delar som gör det besvärligt och äga en skyddshunds som har extra temprament och försvarslust.
Skillnad en sällskapshund dom har inte dessa bitar.

Man vill ju uppnå med sin träning att hunden gör lika i alla miljöer det är ju det som är meningen med alla dressyr.

Man ser ju allt för ofta en hund som går jätte fin lydnad på en slätgräsmatta men åker man upp på torget o då funkar inget alls.

Har kompisar som är poliser och har hundar i tjänst.
Kommer förbi ibland när de har vägarna förbi o kan då släppa sin/sina hundar hemma hos oss med våra barn o är då som vilken hund som helst.... När de senare ska iväg o kopplar hunden vet hunden att han i tjänst o då är de inte gulligt o gå fram o hälsa på den.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Har kompisar som är poliser och har hundar i tjänst.
Kommer förbi ibland när de har vägarna förbi o kan då släppa sin/sina hundar hemma hos oss med våra barn o är då som vilken hund som helst.... När de senare ska iväg o kopplar hunden vet hunden att han i tjänst o då är de inte gulligt o gå fram o hälsa på den.

Ja men snälla du Polisen vill ju inte ens ha riktiga skyddshundar längre. De söker ju nallebjörnar som kan spåra. Sen det där med att dom inte är gulliga jisses tror du på det själv? NEJ det är leksakshundar som polisen söker!!!

En försvarshund är alltid en försvarshund.
en normal svensson Schäfer är alltid en normal svensson Schäfer som inte står för allt den visar så är det bara.

Vet massor med rejäla hundar som de tackat nej till men höga test resultat på Polisens L-test som har varit för mycket hund för dom. De hundarna har senare gått till väktare som har dom i tjänst.
 
Senast ändrad:
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Ja men snälla du Polisen vill ju inte ens ha riktiga skyddshundar längre. De söker ju nallebjörnar som kan spåra. Sen det där med att dom inte är gulliga jisses tror du på det själv? NEJ det är leksakshundar som polisen söker!!!

En försvarshund är alltid en försvarshund.
en normal svensson Schäfer är alltid en normal svensson Schäfer som inte står för allt den visar så är det bara.

Vet massor med rejäla hundar som de tackat nej till men höga test resultat på Polisens L-test som har varit för mycket hund för dom. De hundarna har senare gått till väktare som har dom i tjänst.




Så vad du menar är att Polisen i Sverige har meshundar eller? Vart får du allt ifrån, inte meshundar det inte. Men de kanske inte vill ha aggressiva hundar, som vissa andra!"!
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Så vad du menar är att Polisen i Sverige har meshundar eller? Vart får du allt ifrån, inte meshundar det inte. Men de kanske inte vill ha aggressiva hundar, som vissa andra!"!

Lägg dig i saker du kan istället.

Åk och titta på nån tävling polisen har så får du se med egna ögon.

Jag har nu varit i väg 4år i rad o sett deras SM och några lokala tävlingar det är KATASTROF!!! det är katastrof även lydnadsmässigt o dessa hundar går bland oss.
9 hundar reste sig på platsliggningen i stadsparken , snyggt jobbat!

på SM förra året var det flera hundar som inte ens vågade gå i Modprovet och det svara vara i harmlösmiljö (gräsmatta) figuranten är knappt hotfull knappast som en påtänd knarkare lär vara. Dom gick inte i där. vore det min hund så skulle jag skänka bort den efter tävlingen. Att ens kalla såna hundar för polishundar är ju löjligt. Dom söker inga skyddshundar de har nallebjörnar som ska klara alla uppdrag som person sök efter barn, spåra bortsprugna joggare, skydda sig det säger sig självt att det inte går o ha en försvarshund i arbete då.

Vem vill ha aggressiva hundar då?
Ingen som håller på med skydd varken tävling eller tjänst vill ha en aggressiv hund men en hund som har försvarslust och gärna försvarar sin husse/matte i en knivig situtation.

Man börjar funderar om du är 12år gammal eller nåt efter som du inte förstår på nån högre nivå.

Du ska bara veta hur många dåliga hundar som går med en väktare eller polis så tror föraren att dom har en hjälte i kopplet för polisen testar dom och Godk med noll försvarslust så har hunden en massa kamp så är det mer värt. Men prata med en Insatspolis som har en Hund som inte används mer än vid demostrationer och upplopp den är allvarsamm men används sällan. Han sa att vid en skarp situation har han ALDRIG haft användning av kamplust utan enbart aggression...
 
Senast ändrad:
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

ett problem för polisen idag är att HADE någon hund faktiskt bitit en gärningsman, påtänd eller ej, så hade det blivit stora rubriker i alla tidningar. de är lite inmålade i ett hörn. vi vill ha bort buset, men de ska bäras med silkesvantar.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Riktigt så är det inte!

Största problemet är att hunden ska klara allt. Finns igen hund som kan gå på ett upplopp med AIK huliganer sen växla om och göra en barnsök och bägge jobben är perfekt.

Dom skulle dela upp så varje förare hade en sök hund respektive en skyddshund som de allra flesta länder har som är framgångsfulla med hund så som USA,Tyskland, England mfl.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Så vad du menar är att Polisen i Sverige har meshundar eller? Vart får du allt ifrån, inte meshundar det inte. Men de kanske inte vill ha aggressiva hundar, som vissa andra!"!

Jag som inte kan så himla mycket om hundar reagerade på att Polisen hade väldigt dålig ordning på sina hundar när jag var på Polishunds SM. Om jag jämför med den skyddsträning jag sett så är det betydligt mer ordning på den än på Polisens bästa ekipage (som alltså var på SM). Jag skulle vara livrädd om jag hamnade i en situation med polishundar, för det var otroligt många hundar som inte lyssnade på sina förare alls på det sätt som de skulle.

Ett moment var sändande med återkallande och många av hundarna sprang ändå hela sträckan och gick i med bett fast föraren vrålade för fullt efter hunden.

Andra moment där de skulle gå i, då det var en hotbild med, då vågade många hundar inte ens gå hela vägen fram.

Och lydnaden var inte heller speciellt mycket att skryta med. Jättefin reklam för polisen när de flesta hundarna reste sig från platsliggningen, såg samma sak på Segersjö Fälttävlan där polisen hade uppvisning. En gick upp mot publiken istället för att ligga plats :crazy:

Så jag tycker inte det är så speciellt med polishundar, jag vet andra som har betydligt bättre ordning och det är konstigt att polisen som får betalda träningar och kan träna på arbetstid osv. inte kan få till det bättre när "vanliga" människor som får träna på sin fritid och betala resor själv osv. får bättre resultat.
 
Senast ändrad:
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Sen fanns det kanske 3 hundar som hyffsat rejäla. varav en som hade bra lydnad av dom 3. Det var en hund jag gillade en medelstor schäfer som gick med kraft men föraren orka inte styra upp den ordentligt och massa avdrag för det.

Åker du på lokala Svenskskyddstävligar eller BHP/IPO prov så ser du samma kaliber och bättre men mycket mer ordning och reda på hunden.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Lägg dig i saker du kan istället.

Åk och titta på nån tävling polisen har så får du se med egna ögon.

Jag har nu varit i väg 4år i rad o sett deras SM och några lokala tävlingar det är KATASTROF!!! det är katastrof även lydnadsmässigt o dessa hundar går bland oss.
9 hundar reste sig på platsliggningen i stadsparken , snyggt jobbat!

på SM förra året var det flera hundar som inte ens vågade gå i Modprovet och det svara vara i harmlösmiljö (gräsmatta) figuranten är knappt hotfull knappast som en påtänd knarkare lär vara. Dom gick inte i där. vore det min hund så skulle jag skänka bort den efter tävlingen. Att ens kalla såna hundar för polishundar är ju löjligt. Dom söker inga skyddshundar de har nallebjörnar som ska klara alla uppdrag som person sök efter barn, spåra bortsprugna joggare, skydda sig det säger sig självt att det inte går o ha en försvarshund i arbete då.

Vem vill ha aggressiva hundar då?
Ingen som håller på med skydd varken tävling eller tjänst vill ha en aggressiv hund men en hund som har försvarslust och gärna försvarar sin husse/matte i en knivig situtation.

Man börjar funderar om du är 12år gammal eller nåt efter som du inte förstår på nån högre nivå.

Du ska bara veta hur många dåliga hundar som går med en väktare eller polis så tror föraren att dom har en hjälte i kopplet för polisen testar dom och Godk med noll försvarslust så har hunden en massa kamp så är det mer värt. Men prata med en Insatspolis som har en Hund som inte används mer än vid demostrationer och upplopp den är allvarsamm men används sällan. Han sa att vid en skarp situation har han ALDRIG haft användning av kamplust utan enbart aggression...




12 år?? Inte riktigt. Dubbla det så har du min ålder.
Varför jag reagerade på det du skrev innan var för att det inte låter klokt. Så våra svenska polishundar har alltså ingen reaktion då i en "farlig" situation utan tar svansen mellan benen och sticker iväg?


Så vad du menar är att Skyddshundarna har mer och bättre koll på sina hundar än vad våra egna poliser har? De hundarna som ska skydda sin förare och hålla ordning vid farligare situationer.
 
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

12 år?? Inte riktigt. Dubbla det så har du min ålder.
Varför jag reagerade på det du skrev innan var för att det inte låter klokt. Så våra svenska polishundar har alltså ingen reaktion då i en "farlig" situation utan tar svansen mellan benen och sticker iväg?


Så vad du menar är att Skyddshundarna har mer och bättre koll på sina hundar än vad våra egna poliser har? De hundarna som ska skydda sin förare och hålla ordning vid farligare situationer.

Dom kommer stå på sig till en viss grad sen kommer dom vilja fly ja det är korrekt. Medans en riktig skyddshund kommer stå på sig mycket mycket längre innan den vill ge sig. Men samtidigt säger jag inte att det är fel då en Polis har sitt Tjänstevapen som är Sig Sauer vilket ingen normal väktare har som kan enbart ha en hund som ska försvara sin förare. Ska tillägga att det krävs också en portion med mod o såna saker också i en skyddshund så du inte tror det bara är aggression som gäller för det funkar inte bara med det.

Men det var inte det vi disskutera om utan de söker inga rejäla skyddsmatrial utan hundar som är mer allround.

Sen är svaret klockrent JA på den andra frågan utan tvivel så har Privata skyddshundsförare mycket bättre ordning på sina hundar än svenska polisen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ngn som såg nyheterna kl halv 8 igår kväll?

Dom kommer stå på sig till en viss grad sen kommer dom vilja fly ja det är korrekt. Medans en riktig skyddshund kommer stå på sig mycket mycket längre innan den vill ge sig. Men samtidigt säger jag inte att det är fel då en Polis har sitt Tjänstevapen som är Sig Sauer vilket ingen normal väktare har som kan enbart ha en hund som ska försvara sin förare. Ska tillägga att det krävs också en portion med mod o såna saker också i en skyddshund så du inte tror det bara är aggression som gäller för det funkar inte bara med det.

Men det var inte det vi disskutera om utan de söker inga rejäla skyddsmatrial utan hundar som är mer allround.

Sen är svaret klockrent JA på den andra frågan utan tvivel så har Privata skyddshundsförare mycket bättre ordning på sina hundar än svenska polisen.



Ok då vet jag!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp