NH vad är de ?

J

Jarth

hejsan jag har länge undrat vad NH står för :/ jag har lixom skansat på horsmanship men det är det inte s¨å jag undrar vad det betyder :)

Sv: NH vad är de ?

NH = en avart inom hästeriet!
Står för Natural Horsemanship och utövas till 95% av folk som har noll koll på hur hästar fungerar.
Allt går att sälja med mördande reklam och NH-sfären hade verkligen en storhetstid i början på 2000-talet när alla skulle ägna sig åt detta. Hästkunnig som okunnig.

Med vilken rätt uttalar du dig på det viset? Det visar bara hur totalt okunnig du är!

NH = en avart inom hästeriet!
Står för Natural Horsemanship och utövas till 95% av folk som har noll koll på hur hästar fungerar.
Allt går att sälja med mördande reklam och NH-sfären hade verkligen en storhetstid i början på 2000-talet när alla skulle ägna sig åt detta. Hästkunnig som okunnig.

OJ! Vad grundar du det här på?
Visst, det finns folk som säger sig ha koll på sina hästar och att de utövar NH. Men i själva verket så har de ingen koll.
Men att säga att 95% har noll koll är att överdriva!

Jag grundar det på över 30 års erfarenhet med uppfödning, träning och tävling med häst!

Ok, jag har 40 års erfarenhet av häst, stor del av åren som yrkesverksam. Det skulle aldrig falla mig in att döma en hel grupp människor bara för att de inte tycker eller gör exakt som jag själv. Huvudsaken för mig är att hästarna mår bra, både psykiskt och fysiskt. Hur man bär sig åt för att få friska, glada hästar är väl egentligen oväsentligt, bara man når målet.

Natural Horsemanship är ett sätt, som fungerar väldigt bra för många. Respektera det utan att slänga dynga.

Månadens i särklass dummaste inlägg på Buke. :bow:

Tillika skrivet av en som påstår:
Sysselsättning: Informationsdirektör

LIA

En fransman jag jobbade åt en period sade alltid att det betyder Natural Horsemanshit men vad vet jag:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 126
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: Äpplet.
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 498
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 389
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka