E

Ecalyptuz_

Nån som kan ge lite övningar och lekar för att bättre kommunicera med sin häst? :bow:
 
Sv: Nh!

Använd sökfunktionen :idea:
Jättemånga bra trådar om NH finns det här.
Även youtube är ett toppen ställe för inspiration, och på google kan man få upp många bra sidor.

Men det bästa av allt, är att studera hästarna i hagarna. Förutsatt att dom går i en liten flock/två stycken då :D Kolla noga på vad den ena hästen ger för signaler, och hur den andre svarar på dom. Prova sedan lite själv och se hur din häst svarar på dina olika signaler.
The Seven Games är ju väldigt bra och gör att man får en otroligt känslig och uppmärksam häst!

Sedan kan man ju alltid gå kurser, på uppvisningar eller kolla när andra tränar. Man lär sig mycket bara av att kolla!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 919
Senast: iNHALE
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Lek fram din hästs styrka med den här markarbetsövningen på serpentinbågar. C-tränaren och ridläraren Emma Byströms matnyttiga övning...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 282
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp