H
Hot Shot
Vad har ni för ras, hur tung vikt bär de och hur länge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstod inte riktigt vad du menade med det?Jag tycker att när man inte vet ett jota om personen som frågar är det bättre att gå ut försiktigt.
Sa te Bebben
Jag menar att om en vilt främmande människa frågar mej när man kan börja träna med vikter så kan ju mitt "man börjar träna med lagom vikter" misstolkas på tusen sätt. En del kanske går en timme eller andra lägger på för mycket tyngd osv. Därför är ju denna "magiska ettårs" gräns ganska bra om inte annat kan man vänta med själva vikten tills hunden är fullvuxen.
Hum, förstår du?
Det var inte menat att nån här va kort i skallen på nått vis, mest att man kan missförstå varandra![]()
Jag pratade med en massör som tyckte att den inte ska bära nån direkt vikt innan 18 månader, just för den itne växt klart i kroppen. dock tyckte han att den kan vänjas med väskan i olika situationer. stoppa den lite osv.
Sen får man givetvis se tills en egenhund och dens utveckling. Själv ska jag börja med tom väska efter jul och kommer fömodligen lägga i ett hekto på varje sida relativit tidigt, men bara korta stunder. Jag vill att min tik ska gilla den, inte tycka den är jobbig. Sedan väger hon bara 16 kg.
Tanken är att hon sen ska kunna bära mina träningskläder till jobbet. Mysbyxa, t-shirt och ett par skor....