Bukefalos 28 år!

Ni med Löwenkanin

cowgirl81

Trådstartare
Eller lejonhuvud. Hur gamla är era och hur ser dom ut. Vad använder ni dom till. Jag har fått hem min vita lilla kille. Han heter lillan´s Douglas kallas Fluffen. Kommer ha han som sällskap och kanske tar några skutt över lite hinder. har beställt selar till han, blev en bogsele och en vanlig H-sele. :)


Så in med bilder och info om eran lilla ludna kanin. :) Mvh Hanna
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Har en lejonhuvad tös, vete sjutton om hon är renrasig dock :p Kommer från djuraffär.
Thea heter hon iaf, 1 år gammal, madagaskar. Hade världens finaste man när hon var yngre, men nu har hon tappat det mesta när hon fällde vinterpälsen och ser mest lustig ut :D

Jag har henne bara som sällskap :)

Före:

10132_1225501618.jpg


Efter:
32253_1242164814.jpg


58925_1242584143.jpg


Har en dam som är korsning hermelin/teddylöwen också, gills det? ;)
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Justja - man måste vara ute på bilddagboken för att se de :)

Här är Snödroppe, aka "Kotten", 7 månader gammal hermelin/teddylöwen, även hon bara sällskapskanin.
kotten2.jpg


kotten1.jpg


kotten.jpg
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Jag har två lejonkorsningar, men det gick visst bra det med? ;):angel:

Dennis är snart två, mamman lejonhuvad och pappan okänd. Kan vara hermelin, eller så blev Dennis undernärd som bebis, han är rätt liten.

Mirasol, eller Ninen som hon mest kallas, har också en lejonhuvad mamma och pappan var en lurvig vädurshistoria. :)

Rena sällskapskaniner som är med vad man än gör, och som tycker om godis, banan och russin är favoriterna, men även ostbågar, Pringleschips och choklad är gott. (Nej, jag brukar inte ge dem det... :p)

sommarhagen.jpg
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Här finns en. :)
Lillbrorsans kanin Titti, som är lejonhuvad/hermelin.
Vet ej exakt när hon är född, men iaf under vintern -07.
Tog över henne efter min lillasyster, då hon inte gick ihop med hennes kastrerade hane.
Brorsan hade henne som sin kanin, tills han ledsnade ur.

Denna damen flyttar till en barnfamilj som bor 5 min promenadväg bort
Troligen flyttar hon denna vecka. :)
Vilket känns väldigt skönt, då vet jag att hon blir ordentligt bortskämd och får den uppmärksamhet hon inte fick här.

1zxtsuh.jpg
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Har en ren löwen och en löwenkorsning. Båda är rena rama sällskapskelsjuklingarna ;D
Här är Tuss, löwenhane på 3 år :heart
2njkl14.jpg


hahah och mina älskar också choklad och pringles.. och papper .. och... eh..
Ostbågar är ingen favorit dock
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Naaw, en sån sockersöt!


*kl*

Har också en liten ludentuss. :) Hon heter Saga och är 1 år, en bestämt liten dam som blir närmast förolämpad om hon inte får som hon vill. Jag har henne bara som sällskap, hinderhoppning hade kanske varit kul, men med min nina är det lönlöst - hon är så otroligt klumpig. Har henne mest med mig i stallet så hon får hoppa i sommarhagen och få skeptiska blickar av hästarna. ;) Hon gillar att utforska saker och ting (senast var ett stengärde som hon hoppade omkring på), men en liten fegis är hon - är inte jag med så tar det inte lång tid innan hon kommer som skjuten ur en kanon :cool:

Bild1107jpg.jpg


Bild1075jpg.jpg


Hon är inte så luden just på huvudet för att jag klipper med jämna mellanrum. Annars hade hon sett ut såhär:

IMG_0759.jpg


:p

(Glömde tillägga - hon är nästan en renrasig löwen, har dock några procent av fransk vädur i sig.)
 
Senast ändrad:
Sv: Ni med Löwenkanin

Tackar :)

För kaninens skull är det nog mest fördelar med att inte vara så långhårig som min var på sista bilden. Då ser dom inte ett smack :p För egen del så saknar jag det lite, dock inte att hon sprang in i mina ben, väggar, och diverse annat hon inte såg förrän det var försent :cool: och absolut inte att avlägsna alla dessa fördömliga knutor som uppkom typ överallt.

PS. Gjorde en ganska stor miss innan... hon är två år, inte ett :angel:
 
Sv: Ni med Löwenkanin

Tycker hon är mycket finare klippt :D och vad skönt det måste vara att kunna se ;)
 

Liknande trådar

H
Däggdjur Hejsan. Det är så att jag köpt 2st 15 veckor gamla kaniner. Allt går super med dom och det är inte några direkta problem så.. tänkte...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: kaninfantasten
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 134
Senast: TinyWiny
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 411
Senast: Fille
·
Övr. Hund Som nybliven "mamma" så vill man ju visa upp sin lilla bäbis för bukevärlden om och om igen ;). Men det är ju kul att se andra...
2
Svar
34
· Visningar
2 181
Senast: Free_Fall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp