Ni med MacBook!

SoffiProppi

Trådstartare
Fick en idag, en vit variant. Men den funkar inte riktigt som den ska tror jag så jag behöver lite hjälp av någon som kan Mac.

Fick den i skolan och där fungerade den toppen. Kom hem och skulle ansluta till nätverket men där börjar krånglet.

Ansluter som den ska och allt, men enbart Spotify kan (ibland) öppnas. Internet, MSN, Adium, INGET annat fungerar.... Vad är det för krux?

Sv: Ni med MacBook!

Den står liksom bara och visar en vit skärm jättelänge sen står det "Safari kan inte öppna sidan..........Servern svarar inte."

Är det vårat internet som busar kanske?

Och det funkar om du kopplar in sladden till macbooken?
Så att det är ju det trådlösa som inte fungerar.

Ni har inte så att man måste logga in på routern och tillåta de apparater som får vara uppkopplade mot den? (med deras MAC-adress, vilket inte har att göra med att det är ju macar ;))

Du har alla senaste Airport uppdateringar? Routern är uppdaterad?

Och det funkar om du kopplar in sladden till macbooken?
Så att det är ju det trådlösa som inte fungerar.

Ni har inte så att man måste logga in på routern och tillåta de apparater som får vara uppkopplade mot den? (med deras MAC-adress, vilket inte har att göra med att det är ju macar ;))

Du har alla senaste Airport uppdateringar? Routern är uppdaterad?

Har nu satt i "internetsladden" i Macen och då funkar det fin fint! Men vill ju väldigt gärna ha det trådlöst. Har en till bärbar i huset dit det är trådlöst som fungerar...lurigt...

Du, det har jag iiingen aning om, får ta och kolla upp det! Får helt enkelt klara mig med sladden i tills min datakunnige pappa kommer hem så får han försöka, men tack så jättemycket för all hjälp!!! :bow:

Apples support (som du har gratis 90 dagar efter köpet) är också super att ringa till om du har problem!
(längre om du har Apple Care)

eftersom nätverket fungerar som det ska nätbundet kan du ju utesluta att det är ditt modem som inte fungerar, sedermera så vet du att trådlösa fungerar ihop med andra datorer i nätverket kan du även utesluta den saken.. fungerar macbooken trådlöst på skolan? isf kan du ju utesluta det hårdvarufelet.

således är det en konfigurationsfråga.. antingen fel nätverkstyp, kryptering eller dyl inställt på bärbara, alternativt så måste du lägga in den aktuella datorn som en enhet som skall tilldelas ip-adress i routern.

kl

Det var en inställning i proxyservern som låste datorn till att den bara kunde hämta från nätet på skolan. Tog bort det så nu funkar det! :D Får se om det funkar i skolan nu bara, haha, annars får jag ta och klicka ur och klicka i det där hela tiden :D

Men tack för all hjälp!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Bullen22
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 220
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka