Ni med shettisar vad ger ni för foder?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare LisaSvensson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 638
L

LisaSvensson

Som frågan lyder, vad ger ni era shettisar för foder?:idea:

Tacksam för svar:)

//Lisa

Sv: Ni med shettisar vad ger ni för foder?

Mina får fri tillgång på grovfoder. Efter som jag de senaste åren inte haft så bra värden på det så har de fått kraftfoder som komplement. Sort och mängd har varierat beroende på grovfodret. Plus att den ene har ett väldigt stort proteinbehov så ha får ca 0,7 till 1 kilo lusern för att hålla rygglinjen. Detta är två stycken treårig minihingstar.

Mina shettisar får ca 5kg hö o sen kompletterar jag det med det som fattas. Förra vintern blev det Lusern, lite betfor o nån dl havre.

våran lilla miniflicka får fritillgång på hö samt havrehalm på vintern.
dock när dom komemr in så har vi "flygande insläpp" o då får hon en "näve" müsli (=0,5 dl) ;)

fri tillgång på hösilage och lite lusern. beror på vad hösilaget innehåller.

shettisen i mitt stall får hö, håller på att vänjas över från fjolårs till "nytt" hö, linfröolja, mineraler och multivitamin. har haft fång och är under igångsättning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 146
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 225
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka