ni med stövlar vilka rekomendera ni?

Ör_Hjalmur

Trådstartare
jag ska köpa nya läderridstövlar vet inte rikitg vilka.Så Jag undar vad ni har för några tex,modell, hur kvaliten är och vad ni rekomenderar.
Skulle vara tacksam för lite tips och råd:D

Sv: ni med stövlar vilka rekomendera ni?

Rider också med Mountain Horse.
Superbra stövlar!

Vad ska du ha dem till då? Vardagsridning eller tävling? Prisklass?

Själv har jag ett par av märket cavallo.

har ett par graninge men dom funkar bra att ha i stallet på vintern men klumpiga att tävla i

Har ett par mountin horse hig rider men är Jätte sugen på ett par tretorn :)

Jag har montain horse high rider & sportive high rider.

Sportivestövlarna tycker jag är ngt smalare än vanliga highrider, de förstnämnda anser jag passar till smalare vader.
Man kan ju iaf med vanliga high rider välja om man ska ha normal skaftvidd eller bred, jag har normal på alla stövlar.

Jag har ett par Pioneer, första stövlarna som passat mina stora fötter,korta ben och smala vader.

Jag har ett par Petrie Hampshire som jag haft i ett par år (2-3). Har varit lite tjafs med dragkedjan, men inget som återförsäljaren tagit betalt för att fixa.
De kostar ca 3000 :-, är väldigt sköna att rida i.
Ganska höga i skaftet (dressyrstövlar) , normal i vaden (kanske ngt smalare än bredare).
På det stora hela är de väl värda pengarna!

Ja det har de.
Köpte dem på en tävling nyligen.

Jag har ett par Sarm Hippique. Dom är jättebra och hur sköna som helst. Dock aningen långa, för jag beställde lite för långa för att jag tänkte att dom skulle sjunka men det har dom inte gjort alls mkt :p

Här är en dålig bild

Jag har ett par ariat. Superbra - är jättenöjd. Snygga är de också.

stvlar.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan svara eftersom jag också har Pioneer.

Jag köpte mina på S*ensk R*dsport i Kungsbacka för 1695 kr eller nått sånt där pris... Dom var billiga iaf... :p

Jättemjuka, passar mig med långa, smala vader och är jättesnygga också!

Diana

Jardina: tack för svar.

DianaPlusCopia: Åh vad bra, låter lovande, ska kolla upp dem där :)

Jag har också petrie hampshire och jag är supernöjd med mina!

Har haft mina i ca 2½ år nu och i perioder har jag ridit 5-7 hästar om dagen i dom och dom är felfria fortfarande.. förutom att dom är lite dåligt skötta och skititga :angel: så ser dom fortfarande nya ut :)

däremot har jag blivit lite för rund om benen för dom så jag drog sönder flärpen man drar i på dragkedjan häromdagen :o men oas sitter dom lite för tajt och jag får dra hååårt för att få upp dragkedjan :p

Här är en bild på mina:
S4020360.jpg

stövlarna ska ja mest ha när jag tränar och tävlar (så småning om) chaps och skor blir det i skogen och vid tillfällen då man behöver oömmakläder...
Pris klass max 3000?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 269
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka