ni med stövlar vilka rekomendera ni?

Sv: ni med stövlar vilka rekomendera ni?

jag har ett par från mountain horse, kommer inte på vad de heter, men läderstövlarna med snörning med deras säkerhetssystem i sulan i alla fall. Helt underbart sköna!

Jag har ett par Jacson, kostade 2000 nya. Är väl ett par helt okej stävlar, lädret är lite olika i dem men i ena stöveln är det riktigt bra läder. De är sköna att rida men hemska att gå i. Går jag i dem mer än från bilen till hästen/sadelkammaren till stallplanen så får jag skavsår. :crazy:

Så har jag ett par Königs Grandgester också. De har varit underbart sköna att både gå och rida i hela tiden. :d Ett par stövlar som man kan leva i. :love:
nyastovlar2.jpg

jag har ett par Parlanti stövlar som jag älskar :love: hur sköna som helst! har modellen American Zip. de måttbeställs helt efter en själv! och de är super mjuka!!

Här kommer en supernöjd Ebba som precis vart och provat ridstövlar. Ett par graninge,kommer inte ihåg modellen men dem säljer dem på stadium faktiskt. Och ack så nöjd jag blev när jag fick ner foten. Dem passade!:eek:

Aldrig någonsin har jag hittat ett par stövlar som passar till mina pinn-vader. Så dem ska inhandlas snarast! Jag hade tvyärr inte 1400 på fickan när jag bara slank in och testade:p

Mountin horse Sportive high rider; snyggare än high rider, smidigare och skönare!

jag ska köpa nya läderridstövlar vet inte rikitg vilka.Så Jag undar vad ni har för några tex,modell, hur kvaliten är och vad ni rekomenderar.
Skulle vara tacksam för lite tips och råd:D

Jag har alla MH modeller MHR 5år, SHR 4år och de nya Richmond 3 år och de nya Classic High de är bara några dagar.
jag är jätte nöjd med deras stövlar, Har fått byta ng dragkedja någon gång.

GW

Jag har haft 2 olika stövlar, mountain horse och de var super. Höll bra i läder men dragkedjan gav upp efter 4-5 år, men helt klart värda sitt pris (1500)
Sen köpte jag ett par soubirac i somras, de har redan släppt i sulan och detta var tydligen ett vanligt problem... har väntat 1,5 månad nu på att få dem lagade.. så de rekommenderar jag inte. Kostade 3000

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
31
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka