Ni med två hästar...

Sv: Ni med två hästar...

det är absolut värt det! Dubbla kostnader tycker jag inte det blir, iaf inte om man har två hästar som kan ha samma saker. För mig rör det sig kanske om 3k mer i månade o då står vi inackorderade :) Tar absolut inte dubbelt så mycket tid heller.
Jag har en hopphäst som jag tävlar o en som ännu inte tävlar men som rids fullt ut.
Min sambo rider ju visserligen en till två dagar i veckan o hjälper till en del :love:

Ja, det är klart värt det! :love:

Jag och mamma har två hästar ihop, vi har iofs eget stall så vi betalar ingen stallhyra och hö tar vi in själva så det är ju endast kostnaden för hovis, kraftfoder, veterinär samt försäkringen.

Vi rider oftast tillsammans då mamma varit lite skraj för att rida ensam men nu så har hon lärt sig rida båda hästarna ensam vilket är bra då jag jobbar på annan ort under veckorna.

Det är väldigt kul att kunna rida tillsammans med någon då jag ridit hästarna själv tidigare. :) Så ja, för min del är det helt klart värt det! Jag skulle lätt kunna tänka mig ha 5-6 hästar till men det är ju då dessa pengar som ställer till det.. :angel:

jag erkänner att jag gjärna skulle vilja ha 2 hästar.men min ekonomi (fast jag jobbar heltid,fast jag har billig hyra)räcker inte till 2 avmaskningar,2 vaccinationer,2 raspningar o framför allt 2 skoningar.med en häst kan man satsa fullt på den , gå på skolningar,köpa ett nytt täcke osv..

med två skulle jag få stress,jag borde rida båda si o så många dagar i veckan...ändå skulle det vara trevligt, jag vet inte varför.

jag räknade ut, att för de pengarna (jag sätter ut på ett år)jag har hästen installad, 25 kilometer från mej, skulle jag ha 5 hästar hemma på lösdrift..

stall hemma på gården lockar oxo, då skulle man måsta ha 2 hästar, man skulle få pyssla med dem på ett helt annat sätt,men sen igen, när regnet vräker ner,det blåser storm o e mörkt, så edet nog skönt att krypa upp i soffhörnet o dra filten över sej..om det nu råkar vara en sån dag att man inte ska rida.
med 50 km turoretur till stallet,så kör man (inte jag åtminstone)inte dit för att
pussa hästen gonatt.utan jag kör dit de dagar jag rider,eller om jag råkar vara ledig då skoarn kommer...

Det är verkligen värt det :). Dubbel glädje som sagt! Det känns ganska lite med bara en häst. Har två till helt olika ändamål och båda är liksom den andras motsats.

För mig, ja :love:
Dock funderar man när alla tre hästar har varit hos veterinären under samma månad och man skrapar ihop dom sista enkronorna för att kunna betala räkningarna.
Men ja, det är värt att ha två hästar om man har tiden!

Jag har mitt fullblod sen tog ajg hem en vbl valack förra månaden, och så roligt som jag har i stallet nu va det längesen jag hade.. Det är absolut inte tråkigt i stallet annars heller men jag håller med - Equilina = 2 hästar, dubbelt så mycket glädje!
Prova att ta hem en häst på foder då kan du alltid ångra dig om du känner att det blir för mycket eller ja, vad som helst.. Köper du en blir du "fast" :)
Lycka till, hoppas du fattar rätt beslut!
MvH E

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 415
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 913
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 988
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 314
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka