Ni med två hundar...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Heira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 747
H

Heira

Jag har en hund här på besök, som reagerar väldigt starkt på tillsägelse, så om jag säger till MIN hund så tar den andra hunden åt sig väldigt mycket... Hur gör ni med flera hundar egentligen?? Förstår era hundar när det är just DEN ni säger åt?

Dom får lära sig.

Om jag blir mycket arg på den ena hunden brukar jag försöka få ryggen till den andra så det är tydligt vem jag riktar mig mot.

min andra hund hade svårt med det i början, men har lärt sig. jag börjar alltid med att säga hundens namn, eller på ett annat sätt markera vilken hund jag vill kommunicera med. "vovvarna" säger jag när jag pratar med båda samtidigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 713
Senast: ufot
·
Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
227
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma