Ni som är hundvakt.

G

glimmie

Vi har precis börjat gå ut och gå med en jätte härlig hund. Han är dock lite rädd för främmande människor i början.

Igår liksom idag var matte med på promenader, och idag märkte man att han kollade efter sin matte mindre än igår. Så imorgon tänkte vi försöka oss på en promenad med honom själva.

Sen är det meningen att vi ska få låna honom några dagar i veckan och då är frågan om man ska låna honom några speciella dagar eller om man ska bestämma från gång till gång?
Eftersom att han är ganska rädd av sig så kanske det vore bättre om man hade speciella dagar så att han vet att man kommer dom dagarna (om hundarna nu kan referare så?) men åandra sidan så kanske det vore bra träning för honom om man dök upp lite då och då? Vad tror ni?
 
Hunden fattar inte vilken veckodag ni kommer på så gör som ni vill. Tänk på att om ni har hunden så är det på er försäkring som ev skador som hunden ställer till med dras. Om den ex hoppar upp mot en bil eller liknande så gäller er hemförsäkring inte ägarens. Det kan vara bra att tänka på, de flesta har ju hemförsäkring men om man inte har det kan det bli otäckt dyrt. Lycka till med "er" hund.
 
Och med det menar du att det är ägaren som är ekonomisk ansvarig oavsett vilken som handhar den också?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 964
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp