Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 11 102
Sv: Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

Just nu känns det som att min personliga gräns går runt två år, men jag vet ju att såna gränser lätt flyttas framåt när de kommer närmre ;)
Hehe, jo, den gör lätt det. Själv hade jag aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle amma över tre år. Speciellt inte två barn samtidigt. Det flöt på så bra, så det liksom rullade på av bara farten. Jag hade säkerligen fortsatt ett tag till om jag inte varit tvungen att börja med medicin.

Sv: Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

Då vågar jag inte ens andas om hur länge jag ammade...:angel: Men idag är dottern nästan 10 och hon MINNS hur det var att amma, och pratar ibland om det med stor värme och ömhet! Hon minns smaken, närheten, känslan...
Mina pojkar minns också och de talar om hur mysigt de tyckte det var. Då är jag glad att jag haft lyckan och stödet att kunna erbjuda detta.

Tänk vad mycket man får lära sig på Buke. :idea:

Jag har varit bortrest sedan jag skrev min kommentar och nu har jag läst igenom hela tråden och lärt mig massor om ammningens för- och emot.

Tack alla som delat med sig från mig som tyvärr aldrig fick egna barn!:angel:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 866
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 199
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka