Ni som är uppfödare

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 661
F

Fjunet

Säljer ni valpar till någon som när hunden blivit över sex månader, tänker ha hunden på hunddagis medans ägaren jobbar? Tycker ni att dagmatte är en bättre lösning?

Jag vet att det inte är så populärt att lämna bort sina hundar mer än 4 timmar om dagen, men alla är ju faktiskt inte långtidssjukskriva eller har möjlighet att jobba deltid...

Sv: Ni som är uppfödare

Jag skulle inte ha något problem med det. Viktigast är att hunden slipper ligga själv många timmar per dag och att den stimuleras fysiskt och mentalt varje dag. Hur ägaren löser det är upp till just ägaren.

Mvh,
Duvan

Sv: Ni som är uppfödare

Vi har inga problem alls med det. Dock så har vi inte så många som har sina hundar på hunddagis då det oftast är bönder som är hemma och arbetar hela dagarna. =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 603
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 604
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 205
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 705
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka