Ni som bor i lägenhet..

Sv: Ni som bor i lägenhet..

Det bästa sättet att halvsmyga med sin hantering är ju att det inte ens märks att hästtäcken/hundfiltar etc är tvättade i tvättstugan. D v s inget märks på andras tvätt, allt är avstädat och snyggt. Fast det gäller ju oavsett djurhår eller torktumlarludd :D

Nu bor jag visserligen i villa men när vi tvättar schabrak kör vi en tom maskin efteråt. Första tvätten blir sedan arbetskläder eller nåt annat mindre ömtåligt.
Ridkläderna tvättar vi med de vanliga kläderna, utan problem.

Har aldrig fått några klagomål från min icke hästintresserade bror:p

Åh, det påminner mig om när Johan Glans i sin World tour of Skåne gör lite reklam för kollegan David Batras bok om arga lappar. JG berättar att han faktiskt själv satt upp en arg lapp i tvättstugen. Det stod ngt i stil med "Du som inte tar ut ludden ur torktumlarn - jag hoppas att du blir överkörd av en buss och DÖR!". Det hade tydligen blivit "lite" tryckt stämning i hans hus efteråt. Han bor i villa...

Of topic, men då diskussionen ändå verkade lite död så kunde jag inte låta bli. Sorry :-)

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Hemmet Ponera du bor i lägenhet, enda tvättmöjlighet är i gemensam tvättstuga med analogt bokningssystem. Inga hänglås eller fancy moderna... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 426
Senast: elendril
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 767
Senast: Shaggy
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
1 033
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka