Ni som har läderstövlar..

Jag köpte nya ridstövlar för ett tag sen de är lite tajta än så länge så jag får lite blodstopp i benen precis som du. Nu tkr jag dock att det är alldeles för kallt att rida i dem för jag måste ha mina tunnaste ridbyxor och vanliga tunna strumpor i för att jag inte ska få för mkt blostopp i benen.
Däremot så började jag fundera häromdagen om de inte är för korta för de når inte ens upp i knävecket, inte ens när jag böjer benen och tänk när de sjunker ihop då blir de ju ännu lägre i skaften. Inte snyggt med för korta stövlar..suck
Har fått värsta nojan över det nu, har bara hunnit använda dem ett par ggr men det är ju för sent att byta dem. Åh vad jobbigt... :(
Det här var ju inget svar på din fråga men jag var tvungen att skriva av mig lite..flåt!
 
Mina är lagom långa, dom är mkt högre på utsidan är på insidan, så förhoppningsvis blir dom inte för korta.
Kunde inte ha en stl störra, dom drunkade jag i..

Hoppas att dom inte sjunker allt för mkt, så dom blir för korta..
 
Hej!!

Jag köpte ett par nya Cavallo, försökte gå in dem, men gav upp... Har sedan dess haft två par italienska läderridstövlar, som har varit/är underbara. Jättesköna redan från början och dessutom billigare än mina Cavallo. Så det går faktiskt att hitta sköna stövlar redan från början! :)
 
vad är det för stövlar?

vissa märken har redan bra stövlar som man inte behöver lägga ner så mkt möda på, typ mountainhorse..
 

Liknande trådar

Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
283
Senast: Halcyon
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 649
Senast: Jeffery
·
Hästhantering Vi har precis köpt en 7-årig valack som ska bita på grimskaft eller annat han kommer åt. Han är inte elak, men ska bita på allt. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp