Ni som har läderstövlar..

O

Orkide

Hur gick ni in dom?
Jag har precis köpt mina och dom är jättestela!
Har fått tips att man ska cykla i dom, men nu är det ju is och snö, så dt är inte så lätt!

Tips, snälla..
 
Blöta strumpor, inom hus :smirk:,
Hade på mig mina när ja satt och kolla på tv ,
Gick med dom rätt mycket , men fick dock skavsår :(
 
Det är bara att gå in dem.. så enkelt är det... Det är förj*vligt men vill man ha sköna stövlar är det bara att gå... så gjorde jag med mina och nu är de helt underbara :banana:

Lycka till! // Anna
 
Fick redan använda, inte lika jobbiga att gå in. Men den som haft dem innan hade en fot som var lite mindre än den andra.. :S Jobbigt!
 
Okej, tack!

Jag har dom på mig nu. Böjer på benen och så, så dom ska bli mjuka.
Usch, jag blöder i knävecken. Men det är nog värt dt för ett par riktigt sköna stövlar..
 
Blöta strumpor?
Men då krymper väl stövlarna igen när dom torkar? :confused:

Har på mig mina nu ;)
 
Lägg ett par fuktiga handukar runt vristerna samt i knä vecket, absolut inte blöta. låt dem suga in och gå sedan med dem, då formar de sig fortare efter ditt ben, förhoppningsvis slipper du fler blödande knäveck. (Torka aldrig fuktigt läder med värme sedan (typ nära element), annars kan det bli sprött)
Häl kil är att föredra i nya stövlar, så slipper du nypet i vecket. Skaften sänker sig med tiden, då är det bara att ta bort kilen så har du passande stövlar igen!

lycka till!
 
Tejpa på rejäla plåster på de ställen du tror att det kan bli skav, senär det bara att promenera på!
Själv hade jag mina på mig inomhus hela tiden ett par dar innan jag vågade ge mig på at rida, blev en del skav trots plåster, men misstänker att det hade sett betydligt värre ut utan.

Har haft mina Petrie dressyrmodell i 8 år nu, klackat om en gång och de ser så gott som nya ut och är underbara att rida i! :love:
 
Mina gick jag runt med lite hemma innan jag tog dem till stallet och sen var det ara att gå! :banana:
 
Ha dom konstant på fötterna 24/7 i några veckor.
Sen börjar dom nog mjukna.
 
Nää , gjorde inte mina iallafall , Jag fick det tipset från min tränare :p
 
Blöta och blöta nu menar jag inte att man ska stoppa ner droppande strumor i dom ,
Men fuktiga då :smirk:
 
konstigt nog har jag inte varit särskilt plågad av mina cavallo piaff gick väl samman lagd några timmar i domsen red jag och visst fick lite småsår i knävecken men inget jag led särskilt av.
 
Red i mina för första gången igår, och det gick riktigt bra, trots att det var hoppning.
Inga blödande knäveck, lite blodstopp i benen i bland bara.

Jag älskar dom redan! :)
 
jag blötte ner mina strunpor och klaffsade runt i blöta stövlar en hel dag innan hade jag gått runt med dom inomhus...fick inga skavsår men det gjorde inte som faen i knävecken i början. nu är dom supersköna :love:
 
Mina var rent ut sagt överjävliga i början. Hade lagt grisigt mycket pengar på dom men de var så obekväma att jag inte ens ville rida i dem. Gick inte att inverka för fem öre! :mad:

Men jag tror att det enda är att gå + rida i dem så mycket man bara kan. Plocka fram cykeln och ta ett par varv runt kvarteret när snön smält undan! :)

Lycka till! :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 884
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 242
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
283
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp