Ni som jobbar på förskola...

bettysmatte

Trådstartare
...har ni fast eller rullande schema? Vad tycker ni om dessa två modeller? Vi har fast schema, dvs min öppningsdag är alltid torsdagar och min stängningsdag är alltid måndagar just nu. De andra dagarna börjar jag antingen 7:30 eller 8:00 och slutar antingen 15:30 eller 16:30. Vi är fem heltidare som har samma schema, fast förlagda på olika dagar då såklart. Hur har ni? Försöker få en uppfattning om vilket som verkar vanligast!

Jag har fasta måndagar, sen har jag varannan tisdag öppning 05:45-14:00 och varannan torsdag 08:30-15:30 andra veckan har jag 07:00-14:00 på tisdagen och torsdagen är 07:00- 13:30, Fredagar är rullande och då är vi fem personer som turas om. Är inte alls förtjust över fredagen då vi tidigare var sex personen som rullade på schemat, men nu ville en ha en ledig fredag och det har minskats med en personal på den avdelningen.

Vi har fast schema mån-fre. Rullande fredagar. Vi är 4 personal.
På en tidigare förskola hade vi rullande schema. Sent, tidigt, mellan, sen, tidigt mellan osv..

Hur många är med och "rullar", och hur tycker ni att det funkar?
Nu jobbar jag i skolan i fsk-klass och då även på fritids. Men principen är ju samma med öppningar och stängningar och täcka behovet under dagen. Vi är 6 stycken som rullar. Tycker det är skönt med fasta tider så jag kan planera mina dagar efter det. stängning på fredagar blir ju inte så ofta heller.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 408
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025