Ni som kan hundfoder,hallå!

Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Om ngn vill testa Standardt original har jag drygt 10 kg här. Köp hur många kg ni vill och testa mot portokostnad och en välgörenhetsslant till min plånbok som gjorde det idiotiska att tro att min hund skulle tycka om ngt torrfoder överhuvudtaget :crazy::cry: Men av det lilla jag lyckast pilla i honom så gör det gott. Helt klibbfria bajsar i liten mängd. Det fodret fixade hans analsäcksproblem! OM man nu får skriva så här, men orkar inte åka och lämna det på ngt hundcenter eller så, de är så långt bort.
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Tänkte bara säga att det blev eukanuba fodret jag köpte =) det är iaf en hel vetenskap det här me foder =(
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Har dock fått för mej att Best in Show (finns på Willys) är ett skapligt lågpris foder. Vet flera som har det o är nöjda med det. Dock kör dom lam o ris ej standard fodret.

Min golden har prövat massor med hundmat eftersom hennes hud inte mådde bra (vi var hos vet oxå:)). Vi har prövat många dyra/fina märken men inte blev hon bättre...så fick jag lite ont om pengar och behövde köpa ett billigare foder en stund. Letade och kom fram till att Best in Show lamm och ris verkade minst dåligt av de billiga! Märkte ganska snart att hon blev mycket bättre i huden och det verkar fungera jättebra nu när vi haft det ett tag. Så fin som hon är nu har hon inte varit på 3 år. Kan inte vara en slump...
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Min golden har prövat massor med hundmat eftersom hennes hud inte mådde bra (vi var hos vet oxå:)). Vi har prövat många dyra/fina märken men inte blev hon bättre...så fick jag lite ont om pengar och behövde köpa ett billigare foder en stund. Letade och kom fram till att Best in Show lamm och ris verkade minst dåligt av de billiga! Märkte ganska snart att hon blev mycket bättre i huden och det verkar fungera jättebra nu när vi haft det ett tag. Så fin som hon är nu har hon inte varit på 3 år. Kan inte vara en slump...

Har du provat ett dyrare foder som innehåller lamm och ris?
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Varför prova när det finns ett billigt som fungerar?

Jag frågade därför att jag tycker det mer låter som en foder allergi än det "mirakulösa billigare fodret", instämmer inte du?
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Min hund äter James Wellbeloved sen flera år tillbaka. Där kostar 10 kg säck runt 500 kr. Innehåller inga spannmål alls vilket var den största anledningen till att jag valde det fodret. Han har knappt haft några problem med magen alls sen vi bytte (innan var han inlagd på sjukhuset flera gånger pga magproblem)[/QUOTE]

Det innehåller spannmål ,havre ingår. Trodde också att det var fritt från spannmål tills jag studerade innehållsförteckningen lite noggrannare och såg att det står fritt från gluten inte fritt från spannmål. Min ena hund är känslig i magen så jag tänkte prova med spannmålsfritt foder så jag provade några provförpackningar för att se om hon åt det .Det slank ner så jag ska prova en säck och se. Har du märkt någon skillnad på de olika smakerna?
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

jag har en schäfertik på 8 år och hon får fri tillgång på pedigree pal och vatten och matrester :) hade fler hundar förut med exet och det var en blandras schäfer och en pitbull och en gatukorsning :P och det fungerade utmärkt.. vi provade med lite olika märken innan vi blev nöjda med pedigree :)
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Jag tycker ett foder med bra innehåll, så lite spannmål och onödiga tillsatser som möjligt, är ett bra foder innehållsmässigt. Sen är ett bra foder ett foder som hunden fungerar bra på. Jag vill inte köpa ett "billigfoder" på ICA eftersom sannorlikheten att det innehåller en massa spannmål, färgämnen, onödiga konserveringsmedel osv. känns överhängande.

Jag har tre hundar och 2 av dom äter James Wellbeloved och mår mycket bra på det, inte för att de har några problem med nåt sen tidigare men jag märker ändå skillnad motför andra foder jag testat och jag gillar att det är så "rent". Tiken fungerade också mycket bra på Standardt (varianten med hjortkött) men det blev att jag bytte när jag skulle testa JWB på en av mina andra hundar.
Den tredje hunden äter Royal Canin mini junior, det enda foder hintintills som hans mage inte protesterat hejvilt på. Testat Standardt, färskfoder, Naturest harvest, Eukanuba, James Wellbeloved, Hills i/d och alla har gjort att han fes illa och lämnade stora lösa eller porösa högar som luktade starkt (tänk lukten av spritpenna typ). Så det är väldigt individuellt vad hunden fungerar på ;)
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Är ingen foderexpert men skriver ändå.:)
Jag går mycket på vad som kommer ut bakvägen när jag väljer hundfoder, skulle aldrig ge något som får hunden att lämna "elefanthögar" eller lös avföring.

Sedan går jag på hur hundens päls, hud, hull och muskelmassa ser ut och givetvis att hunden uppskattar maten.
Min hund äter nu Standart Vild med hjortkött som han älskar och lämnar efter sig små fasta högar två ggr om dagen.
Han har tidigare fungerat bra även på Robur men tycker Standart är godare.
Båda fodren är svensktillverkade (även om hjortköttet kommer från New Zeeland) vilket jag ser som ett plus.

Man får helt enkelt testa dig fram vad ens hund mår bra av och tycker om. Tänk bara på att vara försiktig vid övergången mellan olika foder om du bestämmer dig för att testa något nytt så inte magen far illa av omställningen.
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Mina hundar äter Standart Orginal alla tre.Det började förstås med han som är äldst, uppfödaren rekommenderade det. Sen när tvåan kom så akulle hon äta Eukanuba enligt hennes uppfödare och det gick ju bra några veckor men sen sökte hon sig till 1:ans skål och ville hellre äta hans mat så då fick hon byta. När 3:an kom frågade jag aldrig, det fick bli standart på henne också och hon mår jättebra, har på tre månader lyckats äta upp sig till lagom vikt och har inga problem med magen. Torra fina kottar som är lätta att plocka upp.
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Hur ser ni på att ge valpar ( 8 veckor och uppåt) ett mål köttfärs,ris,ägg+vitamin om dagen?
Tycker det är så svårt att veta... Endel uppfödare säger att det är jätte bra, andra ger bara torrfoder.
Har hört ett argument om att dom blir mer härdade i magen om man ger dom köttfärsen också.
Vill gärna höra bra argument från er!
/Villrådig ny valpägare
 
Sv: Ni som kan hundfoder,hallå!

Är ingen foderexpert men skriver ändå.:)
Jag går mycket på vad som kommer ut bakvägen när jag väljer hundfoder, skulle aldrig ge något som får hunden att lämna "elefanthögar" eller lös avföring.

Sedan går jag på hur hundens päls, hud, hull och muskelmassa ser ut och givetvis att hunden uppskattar maten.
Min hund äter nu Standart Vild med hjortkött som han älskar och lämnar efter sig små fasta högar två ggr om dagen.


Man får helt enkelt testa dig fram vad ens hund mår bra av och tycker om. Tänk bara på att vara försiktig vid övergången mellan olika foder om du bestämmer dig för att testa något nytt så inte magen far illa av omställningen.
:):):) Samma tillvägagångssätt gör jag också. Gällande avföring: Ju mer som kommer ut där bak desto mer onödiga ingredienser innehåller fodret som du betalar för anser jag. Jag har provat eukanuba lamm/ris när dom hade reklamkampanj i affären men gick tillbaka till Robur lamm/ris. Hundarna fungerade utmärkt på båda men avföringen skilde sig avsevärt i mängd. Och robur var billigare. Sen om man jämför dyrt och billigt foder så KAN billigt foder bli dyrt för du kanske måste ge mer mängd/dag. Som sagt: Hundfoder är en hel jungel.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: Och_Aye
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 066
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp