Ni som nyligen fött barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ni som nyligen fött barn...

När jag hade fått min dotter red jag tre veckor efter förlossningen. Då handlade det om en ridtur i skogen och inte hoppning på elit nivå.... Jag tycker personligen att det är lite "överdrivet" och tar saken till sin spets, men herregud - hade hon en lätt och okomplicerad förlossning och känner sig redo så är det klart hon ska rida. Hon lär ju vara väldigt vältränad. Sedan har jag visserligen hört att vissa delar i kroppen kräver tid på sig att sätta sig efter en förlossning - oavsett hur vältränad man är. Kanske riskerar hon att förstöra sin kropp om hon tar ut sig för tidigt? Men hon är ju vuxen och får ta ansvar för sitt eget liv, det är väl bara att önska lycka till.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Det var inte menat som kritik mot Malin. Tvärtom tycker jag det är strongt.
Det var bara lite nyfikenhet.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag skulle inte ha gjort det, men så råkade jag ut för lite otrevliga komplikationer som gjorde att jag nog inte hade kunnat rida på tidigast ett halvår ändå. (Rider inte längre...)

Det enda jag tänker på är om det inte finns en risk för framfall? Om det är riskfritt annars så tycker jag bara att det är kul för henne att hon känner sig i såpass bra form att hon orkar! :)
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag skulle inte heller klara av det för jag sprack så himla mycket så jag kunde ju inte sitta normalt på över 4 månader om inte mer..hehe skulle det se ut om jag skulle rida efter 3 veckor....
Men som sagt så är hon väldigt vältränad och kul att hon är redan tillbaka.. :)
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Fast hon behöver ju inte rida så särskilt hårt, den handlar ju om dryg halvtimme... Jag tycker att det är kul att hon kommer igång så fort om hon känner för det själv!
Att sen Linda Skugge sen "dissar" henne tycker jag är väldigt barnsligt... Vi vill få ett mer jämnlikt samhälle, varför försöker då en del tvinga tjejerna att vara hemma och "vara riktigta mammor" istället för att uppmuntra dem att göra det de känner för...
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Fast det handlar ju om hopp och stötar, jag minns inte hur det är med det där, men jag har för mig att man inte ska hoppa eller springa på ett bra tag efter förlossningen just pga risken för framfall?

Men alla gör sina val och som jag skrev innan, om hon känner att hon klarar det fint så är det ju bara kul för henne, jag hade varit överlycklig om jag hade klarat det. :)
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

jag undrar mest var hon ska göra av brösten? Det är ju Dollyvarning innan mjölken har stabiliserat sig och de gör ju faktiskt ont.

Men det är bara att tuta och köra. :D
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag tycker att det är strongt gjort.
Sen att Linda Skugge dissar henne blir jag inte förvånad över, den tjejen verkar inte göra annat än att dissa andra tjejer som inte är som hon. :crazy:
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

marieka skrev:
jag undrar mest var hon ska göra av brösten? Det är ju Dollyvarning innan mjölken har stabiliserat sig och de gör ju faktiskt ont.

Precis min tanke! Jag försökte rida ca tre månader efter förlossningen men fixade det inte riktigt pga att brösten gjorde såååå ont! :crazy:
Och tre veckor efter min förlossning var allt så nytt så jag skulle inte haft en chans att koncentrera mig på nåt annat än min bebis. Fast man kände ju inte av nån trötthet alls eftersom man var "hormonhög" fortfarande då.

// K
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Att vi ens har en åsikt om det här.
Hon känner väl själv om hon klarar av det eller ej. Hon är ju professionell tävlingsryttare. Det är hennes yrke! Dessutom är ju hennes kropp i topptrim ,eller har varit, långt in i graviditeten i alla fall.
Självklart kommer hon att klara av det.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Vad jag förstod handlade inte denna tråd om att hon (Malin) på nåt sätt inte skulle klara av det eller att hon gör fel, utan bara en förfrågan om andra föderskor skulle klara det :angel: .

Jag blir glad när jag hör nyblivna morsor vinna o-ringen, hoppa hinder eller leda melodishlagerfestivalen så nära en förlossning för det ger mig hopp om att det är möjligt :) , och att man inte nödvändigtvis måste må skit och ha jätte ont eller sitta hemma i sin vrå med ungen i minst tre mån efter den har kommit.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag blir glad när jag hör nyblivna morsor vinna o-ringen, hoppa hinder eller leda melodishlagerfestivalen så nära en förlossning för det ger mig hopp om att det är möjligt :) , och att man inte nödvändigtvis måste må skit och ha jätte ont eller sitta hemma i sin vrå med ungen i minst tre mån efter den har kommit.[/QUOTE]

Du menar som typ mig? :angel: :p
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

jag var uppe på hästryggen ca 2 månader efter sista förlossningen....kändes ok om jag bara tog det lungt ;)
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Nej tack. Jag var ute och red på min ponny ca 3 mån efter förlossningen, och höll på att gå mitt itu när han hoppade uppför en liten pluttkulle. Då var jag ändå rätt stark mot vad jag var två år senare med nästa barn.

Tuttarna hade jag inga problem med, red utan BH dessutom...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 339
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Ms_Antrop
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 087
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp