Bukefalos 28 år!

ni som pysslar med handarbete!

L

litania

ok, hur duktiga är alla här på handarbete? jag är själv 23 och har ingenting på senior att göra (:angel:) även om diskussionerna här ibland är betydligt mer givande än äldre ungdom och framför allt "bara" ungdom. men hur som haver, är det några här som vid sidan om hästar och familj och allt vad det kan vara, sysslar med handarbete? själv tycker jag det är skitkul att hålla på med pärlor och göra smycken och så. är det någon annan som håller på med sådant, eller kanske broderier, makramé eller stickar/virkar?

och egentligen har jag ju också en viktig fråga. för mig dvs :grin: :rofl:
är det någon som är bra på att få tag på mönster, som vet var man får tag på mönster för pärlbroderier? internet har inte givit mig mycket, men tänker att erfarna och supersmarta bukare vet :D
 
Sv: ni som pysslar med handarbete!

Jag broderar då och då, korsstygn. Skulle gärna vilja göra annat, men jag har ingenstans att förvara allt.
 
Sv: ni som pysslar med handarbete!

Hur mäter man duktighet?

Med risk för att vara forumpolis så finns det ett Hem & hobby-forum.:idea:
 
Sv: ni som pysslar med handarbete!

Jag scrappar, stickar på gräsrotsnivå, broderar periodvis, gör lite smycken ibland med pärlor, syr mm

Leta på hantverks sidorna inom din genre, finns forum där du säkert kan få bättre svar
 
Sv: ni som pysslar med handarbete!

Jag hantverkar nästan varje dag numera. Syr (oftast för hand), gör smycken, syr i läder, målar, illuminerar, kalligraferar, smider när det finns tillfälle, väver på olika sätt, m.m.

Sysslar ju mycket med historiskt hantverk, så nästan allt jag gör har med medeltid, vikingatid eller renässans att göra. Är mest intresserad av sånt som finns dokumenterat, alltså inte "hittepå".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp