Jag tänkte ordna ett litet formulär där ni (helst objektivt) får bedöma vad ni tycker om er utrustning!
Inte nödvändigtvis jämfört med vanliga bett eller jämfört med bomlösa sadlar, utan vad ni tycker är bra med just ER modell eller vad som hade kunnat vara bättre.
Bettlösa träns
1. Vilken typ av bettlöst träns använder du? Vilket märke?
2. Har du provat andra typer av bettlösa, isåfall vilka?
3. Vad tycker du om passformen och utseendet på din modell?
4. Vad tycker du om inverkan av ditt bettlösa träns, vad är svårt och vad är enkelt?
5. Tycker du tränset/huvudlaget var prisvärt?
6. Egna kommentarer
Bomlösa sadlar
1. Vilken typ av bomlös sadel har du? (alternativt, var är den inköpt)
2. Har du provat andra bomlösa sadlar, isåfall vilken/vilka?
3. Vad tycker du om passformen och utseendet?
4. Hur tycker du att sadeln placerar dej och vilken balans tycker du att du får? (om du jämför med att rida barbacka, skriv gärna det, och jämför du med bomsadlar så skriv gärna det)
5. Vad tycker du om funktionaliteten? Till exempel vid uppsittning, hur den är att sadla med, om det krävs några speciella tillbehör eller särskild skötsel osv.
6. Är det något du saknar på din sadel eller som du tycker är negativt?
7. Är det något du tycker är extra positivt med din sadel?
8. Tycker du sadeln var värd sitt pris?
9. Egna kommentarer
Jag tänkte mej det här formuläret som en riktlinje till de som funderar på att skaffa bomlöst. Men även för produktutveckling, se vad ni vill ha helt enkelt. På "egna kommentarer" vill jag att ni skriver om er häst är speciell på något sätt eller om ni rider på ett särskilt sätt då det kan påverka vad ni tycker om utrustningen.
Kom igen nu!
Inte nödvändigtvis jämfört med vanliga bett eller jämfört med bomlösa sadlar, utan vad ni tycker är bra med just ER modell eller vad som hade kunnat vara bättre.
Bettlösa träns
1. Vilken typ av bettlöst träns använder du? Vilket märke?
2. Har du provat andra typer av bettlösa, isåfall vilka?
3. Vad tycker du om passformen och utseendet på din modell?
4. Vad tycker du om inverkan av ditt bettlösa träns, vad är svårt och vad är enkelt?
5. Tycker du tränset/huvudlaget var prisvärt?
6. Egna kommentarer
Bomlösa sadlar
1. Vilken typ av bomlös sadel har du? (alternativt, var är den inköpt)
2. Har du provat andra bomlösa sadlar, isåfall vilken/vilka?
3. Vad tycker du om passformen och utseendet?
4. Hur tycker du att sadeln placerar dej och vilken balans tycker du att du får? (om du jämför med att rida barbacka, skriv gärna det, och jämför du med bomsadlar så skriv gärna det)
5. Vad tycker du om funktionaliteten? Till exempel vid uppsittning, hur den är att sadla med, om det krävs några speciella tillbehör eller särskild skötsel osv.
6. Är det något du saknar på din sadel eller som du tycker är negativt?
7. Är det något du tycker är extra positivt med din sadel?
8. Tycker du sadeln var värd sitt pris?
9. Egna kommentarer
Jag tänkte mej det här formuläret som en riktlinje till de som funderar på att skaffa bomlöst. Men även för produktutveckling, se vad ni vill ha helt enkelt. På "egna kommentarer" vill jag att ni skriver om er häst är speciell på något sätt eller om ni rider på ett särskilt sätt då det kan påverka vad ni tycker om utrustningen.
Kom igen nu!