Damen i fråga har ett jäkla hummör....
Hon fick åka lite fram och tillbaka i går, och innan så har hon varit lite orolig, krypit ihop och kommet med rumpan under bommen och sparkat (fråga mig inte hur hon lyckas), nu så slår hon imellanåt med sitt ena bakben hårt ner i golvet på transporten. Men hon har blivit mkt bättre.
Nu när hon har åkt fram och tillbaka så har jag gått utanför transportet och hållt i en longerlina som sitter i hästen, just för att i fall i fall hon skulle få för sig att göra något, så är det bara till att putta upp frontdörren och efter som hon hålls i en longerlina så slipper man risken med att hon kan drabbas av "dubbel panik", dvs panik att hon åker i en transport som sedan leder i panik för att hon sitter oredentligt fast... Och skulle det hända något så bli hon ju svår att ta loss i fall hon hade suttit fast.
Fast nu i måndags så fick hon pröv att sitta fast, mendans jag gick utanför den stängda frontdörren och höll i longerslinan.
Nästa gång hon ska åka så får vi se hur hon uppför sig, kanske så blir det en liten, liten riktigt tur!
Fönsterna gör att transporten blir ljus och fin (har många förnster och ett stort frontfönster), och så tycker hon faktiskt om att titta ut och se vad som händer. Ser hon inte vad som händer som blir hon lite orolig!
Ja, den här damen är envis, har hummör och är rent ut sagt en riktig dam ut i hovspettsarna!
Vi har inte haft en sådan här besvärlig häst förut, men även hon ska väll lära sig så småning om åka transport, förhoppningsvis innan det är dax för sommarbete