Ni som surfar mycket via mobilen!

MM

Trådstartare
Ni som surfar mycket via mobilen, hur många GB gör ni av med på en månad?

Har funderingar på att byta abonnemang och har i dagsläget fri surf och kan inte kolla hur mycket jag surfar för egentligen då min mobil går in på vårat wifi här hemma så då måste jag koppla bort det i en månad för att se vad det blir och det orkar jag inte :p

Men jag använder i princip bara mobilen att surfa ifrån så det blir nog en del då jag även lyssnar på musik och kollar mycket på Youtube och laddar upp filmer m.m.
Tänkte dock att det vore trevligt att gå ner lite i pris på abonnemanget.
Planen är att fortsätta använda wifit här hemma så det tjänar jag ju på men vill ändå veta ungefär hur många GB jag bör ha i mitt abonnemang.


Vad har ni storsurfare för abonnemang?
 
Men det är ju bara att stänga av wifi i mobilen, det är väl inget att orka? Om du gör det i en vecka och tar gånger 4 så vet du ju.
 
Jag surfa mycket med mobilen och håller fast vid mitt gamla abonnemang med fri surf, tal, sms mm har jag förstått det rätt finns det inte längre möjlighet för privat personer att skaffa det så håller stenhårt i mitt abonnemang.
 
Min man surfar mycket då han har börjat pendla. Han klarar sig för det mesta med 4GB men inte alltid.
 
Men det är ju bara att stänga av wifi i mobilen, det är väl inget att orka? Om du gör det i en vecka och tar gånger 4 så vet du ju.

Dålig täckning här på mobilen så det gör jag ogärna. Då slutar det med att jag sätter mig vid datorn ändå. Annars hade jag kunnat göra det :)
 
Jag surfa mycket med mobilen och håller fast vid mitt gamla abonnemang med fri surf, tal, sms mm har jag förstått det rätt finns det inte längre möjlighet för privat personer att skaffa det så håller stenhårt i mitt abonnemang.

Låter som vi har samma, jag har allt fritt. Har hållit hårt i det med men tycker det är dyrt och skulle gärna ha något billigare.
 
Brukar inte de flesta mobiler ha statistik för dataanvändning? Där kan du se hur mkt du har gjort av med en viss tidsperiod och även vilka appar som använder mest data.
 
Brukar inte de flesta mobiler ha statistik för dataanvändning? Där kan du se hur mkt du har gjort av med en viss tidsperiod och även vilka appar som använder mest data.

Såg nu att det gick att lägga till för wifi användning!
Har bara sett mobil data innan och det blir ju felaktigt :)

Men i februari gjorde jag av med ca 1 GB på mobila användningen och ca 9 GB på wifit.
Sen får jag lägga till lite för barnen kopplar in sina plattor på mitt nät när dom har med dom i bilen eller i stallet.
 
Ni som surfar mycket via mobilen, hur många GB gör ni av med på en månad?

Har funderingar på att byta abonnemang och har i dagsläget fri surf och kan inte kolla hur mycket jag surfar för egentligen då min mobil går in på vårat wifi här hemma så då måste jag koppla bort det i en månad för att se vad det blir och det orkar jag inte :p

Men jag använder i princip bara mobilen att surfa ifrån så det blir nog en del då jag även lyssnar på musik och kollar mycket på Youtube och laddar upp filmer m.m.
Tänkte dock att det vore trevligt att gå ner lite i pris på abonnemanget.
Planen är att fortsätta använda wifit här hemma så det tjänar jag ju på men vill ändå veta ungefär hur många GB jag bör ha i mitt abonnemang.


Vad har ni storsurfare för abonnemang?

Jag har wifi hemma och i skolan för det mesta men kan ändå ibland göra av med mer än mina 6 gb. Beror på att så mkt av mitt liv går ut på att ta sig från nån plats till en annan plats och att avnjuta vindens sus är rätt tradigt i längden. Lyssnar alltså på olika grejer istället :).
 
Jag surfar väl inte extremt mycket men jag streamar väldigt mycket ljudböcker och föreläsningar när jag är på jobbet. Hade tidigare 5GB som ingick och det gjorde jag slut på om det var mycket videor men inte när det var mest ljud. Har nu 10 GB som ingår och det har jag aldrig varit i närheten av att göra av med.
 

Liknande trådar

IT & mobiler En person i min närhet har fått problem med att hens surf på telefonen har börjat skena iväg. Som jag tolkar det har hen ett abonnemang...
Svar
11
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Äldre Jag sitter med ett abonnemang som gäller för både surfplatta och telefon som går ut nu i november, telefonen har jag redan kollat upp...
2
Svar
22
· Visningar
1 297
Senast: Petronilla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 269
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp