ni som tränar agility på hemmaplan... (inspirationstråd)

tinissen

Trådstartare
nu börjar ju faktiskt vädret bli riktigt bra och träningssugen ökar och när jag tänker efter så behövs "hinderparken" uppdateras...

i år tänkte jag själv skaffa tillökning:
ett par hinder till
samt ett balanshinder
ev ett A-hinder


vad har ni andra i er egna hinderpark? hemmagjort som köpt alla bilder är välkomna
 
Sv: ni som tränar agility på hemmaplan... (inspirationstråd)

Just nu har jag:
2 hinder
2 Tunnlar
1 Långhopp
2 slalom x 8 pinnar
1 gungbräda
1 Hööksdäck.

Tanken är väl att det ska bli 2 hinder till, sen är jag faktiskt ganska nöjd:)
 
Sv: ni som tränar agility på hemmaplan... (inspirationstråd)

har du köpt eller gjort din gungbräda?

jag funderade på om man skulle införskaffa en säcktunnel med, såg att hööks hade det..

har du slalomhinder på "bräda" eller pinnar direkt i marken, är det 60cm emellan eller hur är avståndet? jag ska sätta bara pinnar i marken i år kommer inte riktigt ihåg vilket avstånd jag hade förra gången (2år sedan) :)

och till sist GÄRNA BILDER:)
 
Sv: ni som tränar agility på hemmaplan... (inspirationstråd)

Jag har en väldigt snäll morfar som har snickrat ihop gungbrädan åt mig :)

Slalomen är bara träpinnar och jag har gjort hål i gräsmattan på 3 olika ställen med ett järnspett med 60 cm mellanrum. Men jag måste göra djupare hål, annars står de åt alla håll när jag kört två gånger :p

Bilder kan jag tyvärr inte bidra med då vi fortfarande har nästan 1 meter snö ;)
 
Sv: ni som tränar agility på hemmaplan... (inspirationstråd)

haha oj då, vi har barmark och plusgrader dagtid så det var kanske för mkt begärt, jag såg på ett hundforum att det var många som använda sånna där stängselstolpar som man bara trycker ner, jag tänkte jag skulle köpa en paket sådana:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: sorbifolia
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 120
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp