Ni som tror

Holger

Trådstartare
att mänskligheten är god, titta nu på SVT Kunskapskanalen. Att det finns så många män med dessa"begär" får mig att trappa tron om mänskligheten.

Menar du "Pakistans förlorade pojkar"? Ja - jag håller med om att den var riktigt obehaglig, våld är alltid obehagligt och otäckt, särskilt när det drabbar barn.

Dokumentären går att streama från svtplay DOX, om någon är intresserad. Handlar om sexuella övergrepp på hemlösa småpojkar.

Det finns så mycket vidriga hemskheter i världen som innefattar människor och djur.

Personligen klarar jag inte att se på - och - ta in såna här saker, utan att må dåligt.
Så jag låter bli så mycket jag kan, eftersom jag ändå inte kan rädda hela världen, även om jag väldigt gärna skulle vilja.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa... 8 9 10
Svar
185
· Visningar
10 755
Senast: PatCed
·
Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka