Nidblödning?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Funfair
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 9 487
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Funfair

Om man misstänker nidblödning, när kan jag tidigast göra ett graviditetstest? Kan testet vara missvisande om jag gör det under tiden jag blöder?

Tacksam för snabbt svar!

Sv: Nidblödning?

vad jag förstått så mäter ju testet HCG- halten hos dig, och HCG finns bara i kroppen när den är gravid.
Nidblödning inträffar efter ett antal dagar efter befruktning när ägger fäster i livmodern( har glömt hur många antalet dagar är tyvärr)
Men jag tror att en nidblödning inträffar tidigare än beräknad mens, så jag tror att testet kan visa negativt även om du är gravid just för att det är för tidigt att ta det egentligen.

Obs att detta är vad jag tror och inte med säkerhet vet...

Senast ändrad:
Sv: Nidblödning?

Jag skulle haft min mens för 2 veckor sedan cirka. Kan det spela någon roll i detta fallet?
Jag hade oskyddat sex i början av december, bara en-två dagar efter att min mens tagit slut.

Jag är ganska orolig för att jag ska vara gravid, det är absolut inte rätt tid i livet för det nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 069
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 096
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 675
Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II