Nikon D90, ställa in ISO

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Johlin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 524
J

Johlin

Har precis köpt en ny D90, men jag lyckas inte ställa in ISOn med knappen och ratten!? Gör jag fel eller är det fel på kameran? Det händer ingenting när jag skruvar på ratten. Jag har inte ISOn på auto.

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Nikon D90, ställa in ISO

Vilken av rattarna skruvar du på?
Sedan tror jag inte att det går att ändra ISO om du har på auto-läget (där kan jag ha fel) så om du har det, prova att byta.

Jag skruvar på den som är på samma sida som displayen... Jag har provat i alla lägen, men det går inte att ändra i nåt.
Jag kan ändra genom att gå in i menyn, men det är ju inte lika smidigt...

har du "Show ISO sensitivity" aktiverat så måste du gå via menyn för att justera det, sett det till “Show ISO/Easy ISO” så kan du justera isotalet ratten (tror det är den främre) i S & P, och den bakre med A (ej auto).

finns här: Menu > Shooting > ISO Sensitivty settings > ISO sensitivity auto control

jag hoppas att jag inte gjort en groda nu när jag inte pilat på länge.

Vilket program har du kameran i? Alla lägen går det inte att ändra iso med snabbknapp o ratt. Du ska hålla in knappen som det står ISO på, och sen snurra på "tum-hjulet". Sen som tomten skriver så kan du behöva säga åt kameran att visa ISO-värdet i displayen.

TACK som bara den! :D:D:D Nu fick jag ordning på det!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 144
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 367
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka