Nina Ottossons leksaker

F

Fritte

Har ni testat dom? Jag köpte en häromdan, en trälåda som hunden ska lägga klossar i i olika svårighetsgrad. Nu tränar vi för fullt! Blandrasen tycker det är superskoj, och har redan lärt sig grunden. Bullterriern tycker nog att det är ett besvärligt sätt att skaffa sig godis på, men får man riktigt bra godis så kan man ju offra sig... :)

Vi har haft den där med två runda plattor som ska snurras på också, fast det gick sönder när en annan ivrig bulle löste problemet på snabbast möjliga sätt: fullständig och omedelbar demolering. :D
 
Jag är dålig på att aktivera min hund sådär... :o
Vart fick du tag på leksakerna, kostnad?
 
Min hund har en "godisboll" som hon älskar. Hon kan leka med den i full rulle i timtal (fast jag brukar stoppa henne efter en 30-45 minuter för hon blir helt slut utan att märka det själv.) Sedan har hon en aktivitetsplatta (den som man snurrar på). Beskrivningen var "aktiverar din hund i minst 15 minuter". Pyttsan! Efter 2 minuter första gången hon använde den var allt godis (och därmed aktiviteten) slut! Numera tar det kanske 15 sekunder för att få i sig 12 godisbitar, så vi har slutat använda den - jag menar, jag kan ju lika gärna lägga i godiset direkt i skålen! Kanske lite för klyftig hund! :D

Funderar på att köpa en sådan där låda med klossar. Är den bra (=lite mer intelligenskrävande)?
 
Ja, jag har också haft plattan, och den gick ju fort att lära sig. Har lite större förhoppningar på den här varianten, dels fanns det två klossar i olika storlek, och dels tre olika öppningar att stoppa dem i i olika storlek och form. Än så länge övar vi på att stoppa klossen i lådan utan lock, och att hon ska hämta klossen en bit iväg och lägga den i lådan. Sen ska vi testa med ett av locken, och så småningom borde man ju också kunna gömma klossen först och ställa lådan på olika ställen.

Jag köpte min via www.teba.se, och den kostade väl runt 200 spänn. Rätt så dyrt tycker jag nog, man skulle nog kunna göra en egen ganska enkelt om man inte varit så lat... :)
 
Tycker att det är roliga aktiveringsleksaker, men för dyra. Har köpt 2 st till min hund och dessa garanterade 15 min aktivering. Paa! För en schäfer tar det 30 sek att lista ut utan att förstöra något. :smirk:
 
jag har precic köpt en platta med klossar som dom ska lyfta upp med munnen för att komma åt gottiset under. har inte provat den ännu, det ska bli en julklapp till jyckarna. kostade 238 kr. har Qulan sedan innan, det tog dock end ett par min för labben att lista ut att om man lägger sig upp och ner med qulan i munnen så rinner allt gottis ut på en gång :d :crazy:. men efter att jag proppat den full med tidningspapper gick det mkt bättre.
 
Jag säger detsamma som du. Är hunden det minsta tränad att klura lite så tar det ingen tid för dom att lösa och sedan är de inte så roliga längre. Så mycket pengar och lite aktivitet.

Min hund uppskattar aktiveringskuben.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp