NIO samtal och klockan är inte ens två!!

Lena Furberg

Trådstartare
Nu blir jag snart galen! Sedan halv åtta i morse har jag fått NIO samtal på min mobil, från olika nr, men samtliga företräder Telia och vill ha mitt mobilabonnemang förlängt. Nio olika nr!! Jag blockar det ena numret efter det andra, men måste kolla upp samtliga eftersom jag har barn och skolan t.ex. kan ringa under dolt nummer.

Tror Telia att jag blir välvilligt inställd till dem efter detta??

Visst kan man blockera telefonförsäljare även på mobilen? Hade nåt liknande på den fasta telefonen för hundra år sen men minns inte vilka de var.

Jag blir SÅ LESS!!! Jag har annat att göra! Jag kontaktar Telia själv, tack, när det är dags att förnya - men nu tror jag att jag byter bolag...

Tillägg: Det första samtalet, i morse, svarade jag på men sa att jag inte var intresserad.
 
Nu blir jag snart galen! Sedan halv åtta i morse har jag fått NIO samtal på min mobil, från olika nr, men samtliga företräder Telia och vill ha mitt mobilabonnemang förlängt. Nio olika nr!! Jag blockar det ena numret efter det andra, men måste kolla upp samtliga eftersom jag har barn och skolan t.ex. kan ringa under dolt nummer.

Tror Telia att jag blir välvilligt inställd till dem efter detta??

Visst kan man blockera telefonförsäljare även på mobilen? Hade nåt liknande på den fasta telefonen för hundra år sen men minns inte vilka de var.

Jag blir SÅ LESS!!! Jag har annat att göra! Jag kontaktar Telia själv, tack, när det är dags att förnya - men nu tror jag att jag byter bolag...

Tillägg: Det första samtalet, i morse, svarade jag på men sa att jag inte var intresserad.
Tio samtal nu....... :arghh:
 
@Lena Furberg Måste ju ha blivit något fel i "lottningen" av ditt nummer. Typ att du ska ringas upp idag men ingenstans registreras det att du redan blivit ringd. Ring kundservice och påtala att du inte vill bli uppringd igen?

Tror inte Telia har avancerat sin kampanj mot just dig, måste snarare blivit fel bara :p
 
Nu blir jag snart galen! Sedan halv åtta i morse har jag fått NIO samtal på min mobil, från olika nr, men samtliga företräder Telia och vill ha mitt mobilabonnemang förlängt. Nio olika nr!! Jag blockar det ena numret efter det andra, men måste kolla upp samtliga eftersom jag har barn och skolan t.ex. kan ringa under dolt nummer.

Tror Telia att jag blir välvilligt inställd till dem efter detta??

Visst kan man blockera telefonförsäljare även på mobilen? Hade nåt liknande på den fasta telefonen för hundra år sen men minns inte vilka de var.

Jag blir SÅ LESS!!! Jag har annat att göra! Jag kontaktar Telia själv, tack, när det är dags att förnya - men nu tror jag att jag byter bolag...

Tillägg: Det första samtalet, i morse, svarade jag på men sa att jag inte var intresserad.
Har du telia som företag? Om du ringer och pratar direkt med telia så kan de lägga in en spärr så enbart Telia själva får ta kontakt. De flesta av de här bolagen som ringer och säger sig vara säljare från Telia är inte det, utan de driver det i eget intresse helt enkelt och Telia har inget att säga till om. Jag har haft en hel del diskussioner med en del av de här säljarna, och många gånger vet inte säljarna själva vad de egentligen säljer... :cautious:
 
Du är inte ensam. Mig har de ringt nästan dagligen i ett par veckor. Jag svarade första gången och sa att jag ville ha papper hemskickade så att jag i lugn och ro kunde gå igenom erbjudandet men se det gick inte. De jobbade inte på det sättet. :confused: Då är jag inte intresserad sa jag men de har fortsatt ringa. :mad:
 
Hur vet du att de företräder Telia?
För att de pratar om mitt mobilabonnemang med Telia! Första snubben som ringde (den jag svarade på) förklarade att jag nog skulle få massor av samtal idag (?!?) men att jag då skulle förklara att jag redan pratat med honom och uppge hans namn xx....... Jag utgår ifrån att de andra också är från Telia, när jag kollar upp numren står det att de är företag som bedriver telefonförsäljning, ett av dem hade ett namn som hade Telia--- i namnet men det lät obekant. Och TIO inom loppet av 6 timmar brukar jag inte få en vanlig dag.......
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp