NIO samtal och klockan är inte ens två!!

För att de pratar om mitt mobilabonnemang med Telia! Första snubben som ringde (den jag svarade på) förklarade att jag nog skulle få massor av samtal idag (?!?) men att jag då skulle förklara att jag redan pratat med honom och uppge hans namn xx....... Jag utgår ifrån att de andra också är från Telia, när jag kollar upp numren står det att de är företag som bedriver telefonförsäljning, ett av dem hade ett namn som hade Telia--- i namnet men det lät obekant. Och TIO inom loppet av 6 timmar brukar jag inte få en vanlig dag.......

Aha. Jag bara undrade för det är några som ringt mig och påstått att de är Telia, en ville bara förbättra mitt abonnemang, jag skulle ha typ samma men med några ändringar (mer surf eller vad det nu var). Hela tiden sa idioten Telia. Sen när vi skulle göra inspelningen sa han plötsligt nåt helt annat, så jag sa "nej stopp, vad sa du nu?". Han upprepade det andra vad det nu hette. Jag "du ringde ju från Telia sa du?" men det hade han aldrig sagt. Jag själv spelade dock in samtalet eftersom jag är paranoid när det gäller sånt där, och jo han hade sagt Telia :banghead:
 
Men, en app som vill ha tillgång till alla mina kontakter? För det vill den, säger den när jag tänkte ladda ner den.. Nej tack, jag vill inte ge mina kontakter till en app.. Finns det inget annat sätt?

Den har inte missbrukat dem hittills... utan berättar snällt vem det är som ringer och frågar om jag vill blockera ett nummer om det är många andra som har blockerat det. Väldigt behändigt.
 
Nixa mobilen
När jag nu får säljsamtal meddelar jag dem att numret är nixat och lägger på
Vart uppringd av något bolag som ville sälja på mig en billigare variant av hemtelefoni, går det var min fråga då den är gratis idag, då gav han upp
De hade ingen koll i sina listor vad jag hade för något idag
 
Första snubben som ringde (den jag svarade på) förklarade att jag nog skulle få massor av samtal idag (?!?) men att jag då skulle förklara att jag redan pratat med honom och uppge hans namn xx........

Misstänkt: killen vill inte försämra sin säljstatistik och registrerar dig som "återkom om x timmar" troligtvis var det inte hans namn.

Alternativ två: det är något fel och det registreras inte att du tackat nej. Inte speciellt troligt dock.


Det är inte Telia som ringer. Det är ett telemarketing företag som får i uppdrag av Telia att ringa med en viss kampanj. När de får uppdraget får de också en lista på vilka som ska ringas där uppgifter finns som inte vem som helst borde ha tillgång till...

När säljarna ringer är det ofta så att de begär samtal. Det innebär att en växel ringer upp en massa nummer och när någon svarar kopplas samtalet till en tillgänglig säljare. Det är anledningen till att ofta när säljare ringer hinner man svara innan de hör en. Fruktansvärt irriterande...

När samtalet är slut registrerar man om kunden tackat ja, nej+anledning att den tackat nej eller bortfall=kunder som ska tas bort ur listan. Även där ska anledning registreras.

Nu vet jag inte om jag svarat på din fråga men lite om hur telemarketing kan fungera. Nix och att uppge att den de söker dött är tyvärr de bästa sätten att bli av med eländet...

Mvh föredetta telefonförsäljare som hatade sitt jobb från första dagen och endast jobbade kvar för att ha råd att ha kvar sin häst...
 
Fattar inte vad det var för slags "uppdrag" när den första killen rentav sa att det skulle komma många samtal i dag. I dag? Skulle de köra uttröttarmetoden?

Men hoppas det var bokstavligt, och att det inte ringer i morgon. :)
 
Misstänkt: killen vill inte försämra sin säljstatistik och registrerar dig som "återkom om x timmar" troligtvis var det inte hans namn.

Alternativ två: det är något fel och det registreras inte att du tackat nej. Inte speciellt troligt dock.


Det är inte Telia som ringer. Det är ett telemarketing företag som får i uppdrag av Telia att ringa med en viss kampanj. När de får uppdraget får de också en lista på vilka som ska ringas där uppgifter finns som inte vem som helst borde ha tillgång till...

När säljarna ringer är det ofta så att de begär samtal. Det innebär att en växel ringer upp en massa nummer och när någon svarar kopplas samtalet till en tillgänglig säljare. Det är anledningen till att ofta när säljare ringer hinner man svara innan de hör en. Fruktansvärt irriterande...

När samtalet är slut registrerar man om kunden tackat ja, nej+anledning att den tackat nej eller bortfall=kunder som ska tas bort ur listan. Även där ska anledning registreras.

Nu vet jag inte om jag svarat på din fråga men lite om hur telemarketing kan fungera. Nix och att uppge att den de söker dött är tyvärr de bästa sätten att bli av med eländet...

Mvh föredetta telefonförsäljare som hatade sitt jobb från första dagen och endast jobbade kvar för att ha råd att ha kvar sin häst...
Hahaha!!! Så intressant! Nästa gång kanske jag ska säga att jag ("hon") tyvärr avlidit?
 
Hahaha!!! Så intressant! Nästa gång kanske jag ska säga att jag ("hon") tyvärr avlidit?

Tyvärr är det det enda som funkar för att vissa säljare ska ta bort en :( Ett bortfall försämrar inte deras säljstatistik.
Säljarna skiter helt och hållet i om de som de ringer blir förbannade, men de är väldigt noga med säljstatistiken då de kan få bonusar etc om det ser bra ut...
 
Det är anledningen till att ofta när säljare ringer hinner man svara innan de hör en. Fruktansvärt irriterande...

Verkligen irriterande. När det händer (det hör man) så brukar jag lägga på direkt, samtidigt som den kopplar antar jag. Jag vet ju att jag ändå inte vill prata med en försäljare och varför ska jag behöva stå och vänta och sen behöva ta om mitt namn!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp