Bukefalos 28 år!

Nissan Juke folk se hit!

Millicent

Trådstartare
Jag har varit helt insnöad på honda cr-v tills jag fick syn på en nissan juke. Jag har aldrig skådat en fulare bil som ändå är så söt på något vis 😂. Mao jag måste ha en.

Ni med erfarenhet, hur är dem att köra? Övriga plus och minus?
 
Vad är det du är ute efter bilmässigt? Om du tex behöver mycket utrymme invändigt för familj/hundar/packning så är det en stor skillnad mellan Hondan och Nissan Juke. De är inte likvärdiga bara för att de är ungefär lika stora, men det kanske du har koll på? :)
 
Vad är det du är ute efter bilmässigt? Om du tex behöver mycket utrymme invändigt för familj/hundar/packning så är det en stor skillnad mellan Hondan och Nissan Juke. De är inte likvärdiga bara för att de är ungefär lika stora, men det kanske du har koll på? :)
Absolut det är jag medveten om! Egentligen så är det högre markfrigång och awd som är viktigast på nya bilen, nu när jag bara har en hund/inte kommer skaffa fler hundar inom några år. Det behövs bara rymmas två pers och en mittelspitz och då är ju hondan lite stor :)
 
Absolut det är jag medveten om! Egentligen så är det högre markfrigång och awd som är viktigast på nya bilen, nu när jag bara har en hund/inte kommer skaffa fler hundar inom några år. Det behövs bara rymmas två pers och en mittelspitz och då är ju hondan lite stor :)
När jag letar bil är det viktigt att jag sitter bra och att bilen känns trevlig att köra. Jag brukar dessutom provsitta baksätet - kör ju inga barn utan om det är fler i blen så är det vuxna personer. Villl inte att de ska sitta med knäna uder hakan....

Provkör!


( http://www.vibilagare.se/alltom/nissan/juke )
 
Åh min älskade lilla Juke! Hade min i 5 år. Sålde den för att jag fick tjänstebil. Bytte till en xc60.

Jag tyckte det var skönt att man satt högre. Den var kanske inget fartmonster men svarade snabbt. Backkamera är att rekommendera, man ser inte så mycket bakåt när man tex ska parkera. Jag tyckte det var extremt billig att äga. Sjukt hållbar. Jag servade som vanligt i 5 år och utöver det bytte jag torkarblad. Jag köpte den ny.

Min Juke är min favoritbil hittills!
2594D881-09A9-4612-B447-B62E58A0A178.jpeg


Mvh Miks
 
Jag har varit helt insnöad på honda cr-v tills jag fick syn på en nissan juke. Jag har aldrig skådat en fulare bil som ändå är så söt på något vis 😂. Mao jag måste ha en.

Ni med erfarenhet, hur är dem att köra? Övriga plus och minus?

Särbon kollade på den innan han bytte till sin nuvarande CR-V. Enligt honom obekväm och enligt hans bror bilnasaren (som jobbade med bla Nissan) var det diverse problem med den (dvs det finns risk för mycket verkstadstid).

Det blev som sagt en CR-V och nu kollar han efter en XC60.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 315
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 460
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp