Nix registret

mars

Trådstartare
Har mitt nummer spärrat där sen över 10 år tillbaks. Men blivit mycket uppringd senaste tiden.
Bingolotto, sverigelotten, elbolag, telefonoperatörer mm. Ställen som vi inte varit kund i tidigare. Går det att bli av med sådana samtal. Så galet irriterande. Ingen har hittills frågat om man har tid någon minut utan bara pratar på.
 
Jag har haft mitt nummer spärrat i flera år och det har funkat jättebra. Den senaste veckan har jag dock fått sjukt mycket samtal från olika försäljare, som mest 4 på samma dag. Igår ringde jag nix nummer och enligt dem var mitt nummer inte längre spärrat, så jag fick spärra det på nytt. Kanske har samma sak hänt dig?
 
Jag har haft mitt nummer spärrat i flera år och det har funkat jättebra. Den senaste veckan har jag dock fått sjukt mycket samtal från olika försäljare, som mest 4 på samma dag. Igår ringde jag nix nummer och enligt dem var mitt nummer inte längre spärrat, så jag fick spärra det på nytt. Kanske har samma sak hänt dig?
Ringde nix och mitt nummer är fortfarande spärrat.
 
Jag har appen Truecaller installerad, hjälper inte alltid men en del. Om inte annat får jag upp att det är ett spam-nummer om det finns inlagt i appen.
 
Jag har haft Truecaller och nu har jag 180. Dom funkar ungefär likvärdigt. Hjälper en del. Men ibland dyker det upp nya okända nummer. Men det är bara att lägga till dom
 
Jag svarar aldrig på okänt nummer så länge jag inte väntar samtal från vården.
Låter det gå till telesvar. Försäljare talar aldrig in meddelande och jag kollar upp numret på Google. Om numret verkar gå till försäljare blockar jag det i telefonen.
Har även lagt in mitt mobilnummer i NIX, tyckte försäljningssamtalen minskade avsevärt då.
 
Jag blockar numren efter att ha kollat upp dem på hitta.se. Svarar aldrig på okända nummer annat än om jag väntar på något samtal. De gånger jag råkat svara så har jag sagt till säljaren att ta bort mitt nummer ur deras register. Då har jag iaf inte fått fler samtal från just det stället.
 
Jag tror att vissa säljare struntar i nix. Varje gång jag blir uppringd frågar jag varför de ringer mig eftersom jag är nixad, då brukar de muttra någon ursäkt och snabbt avsluta samtalet.
 
Folk verkar tro att det hjälper att inte svara. Det gör det inte kan jag lova. Det som är absolut mest effektivt är att svara, tala om att numret är nixat och att man inte vill ha fler samtal från dem. Om de har rätten att gå förbi Nix pga att man tex varit kund där innan så säger man att man inte är intresserad och sen avslutar man samtalet. Hos de allra flesta seriösa företag så sitter försäljaren i ett registerprogram och trycker rött eller grönt baserat på kundens reaktion vid uppringningen. Om man inte svarar, klickar direkt efter svar osv så innebär det att försäljaren trycker grönt och ens nummer går tillbaka till listan och man blir uppringd igen. Om man däremot svarar, säger typ "jag är inte intresserad" och sen lägger på trycker försäljaren om h*n är seriös, rött och ens nummer försvinner från listan eftersom det inte går att sälja något på det numret.

Så det hjälper alltså inte att klicka såna samtal utan att svara, de kommer bara ringa upp en igen tills man säger ja eller nej.

/Fd telefonförsäljare
 
Har mitt nummer spärrat där sen över 10 år tillbaks. Men blivit mycket uppringd senaste tiden.
Bingolotto, sverigelotten, elbolag, telefonoperatörer mm. Ställen som vi inte varit kund i tidigare. Går det att bli av med sådana samtal. Så galet irriterande. Ingen har hittills frågat om man har tid någon minut utan bara pratar på.
Om man är kund i ett annat företag inom samma concern så får de ringa säljsamtal trots att man är nixad.
T.ex så köpte jag schampo från ett företag som hette
Grön Gåva och sen kom det plötsligt direktadresserad reklam från något annat företag. När jag kollade upp båda på allabolag så visade det sig att de hade samma moderbolag, tror det var Bonniers.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
509
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 040
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 701
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp